Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Ką vertėtų žinoti pasirinkus kelionę viešuoju transportu

Gyvenant mieste ir norint kuo optimaliau išnaudoti laiką keliaujant iš vienos vietos į kitą, svarbu žinoti, kokią transporto priemonę pasirinkti. Kad kelionė būtų sklandi būtina numatyti, su kokiomis kliūtimis galite susidurti. Priešingu atveju gyventojams, neįpratusiems važinėti viešuoju transportu, tačiau visgi su juo susidūrusiems, gali iškilti keblumų. Tad svarbu aptarti kai kurias kelionės viešuoju transportu ypatybes, kad keliaujant kiltų kuo mažiau netikėtumų.

Triukšmas

Jau nekalbant apie tai, jog daugelis keleivių, važiuodami viešuoju transportu, kalbasi tarpusavyje, dauguma jų taip pat naudojasi ir mobiliaisiais telefonais. Tai savaime lemia gana triukšmingą kelionę. Kai kuriose šalyse įprasta, jog groja muzika ar veikia televizorius, o kitose, kad ir kaip būtų keista, draudžiama net šnekėti.

Maistas ir gėrimai

Kai kurių ilgų maršrutų viešojo transporto sistemos maistą ir gėrimus parduoda pačioje transporto priemonėje ar netgi turi vagoną-kavinę. Nors miesto transporto sistemos taisyklės dažniausiai draudžia valgyti ar gerti kelionės metu.

Saugumas

Viešojo transporto kritikai teigia, jog ši sistema pritraukia nusikaltėlius, todėl padidėja smurto incidentų, apiplėšimų, benamių, ieškančių nakvynės. Tačiau didelė dalis moderniai įrengtų viešojo transporto sistemų yra gerai saugomos ir prižiūrimos, todėl tose vietose egzistuoja mažas nusikalstamumas, neišsiskiriantis incidentais, įvykdomais kitose miesto vietose. Geras apšvietimas, vaizdo kameros, veidrodžiai, nukreipti į prasčiau apšviestus kampus, savisauga ir dažniausiai didelis žmonių skaičius aplink garantuoja ganėtinai saugią aplinką. Taip pat sistemų valdytojai turi susikūrę sistemas, padedančias išvengti atklystančių benamių. Iš kitos pusės, lyginant privatų ir viešąjį transportą, pastarasis yra daug saugesnis skaičiuojant žuvusiųjų skaičių kilometre.

Nakvynė

Keliaujant ilgus atstumus kelionės gali užtrukti kelias dienas, todėl transporto priemonių pritaikymas miegojimui buvo neišvengiamas. Šiuo metu dauguma oro linijų lėktuvai ir tolimojo reiso traukiniai siūlo atlošiamas kėdes, pagalves, antklodes naktį keliaujantiems asmenims. Geresnės miegojimo sąlygos dažniausiai siūlomos už papildomą mokestį, už kurį galima įsitaisyti kupė, patogiose lovose ar kėdėse, atsiverčiančiose į lovas. Taupantys turistai kartais planuoja savo keliones taip, kad naktį galėtų praleisti važiuodami traukiniu, tokiu būdu nemokėdami už viešbutį. Taip pat labai patraukli mintis numigti pakeliui į darbą. Dažnai vietinio maršruto traukiniai, keliaujantys ir naktį, parduoda pakankamai nebrangius nuolatinio naudojimo bilietus ir yra įgiję “keliaujančio viešbučio” vardą. Tuo naudojasi benamiai, neturintys naktį pastogės. Tačiau bet kokiu atveju keleiviai privalo išlipti paskutinėje stotelėje ir važiuoti vėl gali tik palaukę tam tikrą laiką, kai traukinys pajudės atgal. Vienas iš tokio fenomeno pavyzdžių yra Santa Klaros Slėnio transportavimo įstaigos autobusų maršrutas tarp Palo Alto ir San Jose miestų (Kalifornijos valstija). Tokios naktinės kelionės bilietas kainuoja 5.25 dolerio ir 61.25 dolerio už mėnesinį bilietą, o tai daug pigiau nei nakvynė viešbutyje. Panaši situacija yra ir Australijoje, traukinio maršruto Sidnėjus-Lithgow ar Sidnėjus-Newcastle.

Rūkymas

JAV rūkymas yra uždraustas beveik visose viešojo transporto sistemos dalyse remiantis saugumo ir sveikatos aspektais. Tuo labiau rūkymas netoleruojamas važiuojant autobusu ar traukiniu. Tačiau kaip ir tarnsportavimo sistemos skiriasi, taip pat skiriasi ir taisyklės reguliuojančios įvairius draudimus.

Turizmas

Senosios ar labai modernios transportavimo erdvės ir priemonės vis dažniau tampa turistų traukos vieta. Pavyzdžiui, San Francisko senieji tramvajai, Molli garais varomi traukiniai Bad Doberan’e, Flemish pakrantė, Enoshima elektrinis traukinys Kamakuroje, Japonijoje, dviaukščiai autobusai Londone.