Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Unikalus susisiekimo būdas sostinėje...

Zuikių gatvės (Vilnius) gyventojams, norint susisiekti su pagrindine Vilniaus miesto dalimi, tenka įveikti apie 15 km. lankstą. Tačiau žmonės, suprantama ne iš gero gyvenimo, yra atradę ir kitų būdų, kaip gerokai sutrumpinti kelionę: užkopus į statų pylimą, kirsti geležinkelio bėgius arba eiti kanalizacijos tuneliu. Pasak vietos gyventojų, kito pasirinkimo jie neturi.

Praėjimui žmonės dažnai renkasi kanalizacijos vamzdį. Vamzdžiu einant, tenka susilenkti, kas yra sunku ne tik senam, bet ir jaunam. Pavasarį ar lietingą rudenį kanalizacijos vamzdis būna užlietas, tad žmonėms tenka ir bristi.

Mažus vaikus, norėdami užtikrinti nors minimalų jų saugumą, tėvai turi lydėti, dėl ko gaišta savo laiką. Dar sunkiau vamzdį įveikti su vaikišku vežimėliu.

Atrodytų visiems priimtiniausias ir protingiausias sprendimas būtų požeminės perėjos įrengimas, deja taip nėra dėl mūsų valdžios abejingumo, nors Vilnius - Kaunas geležinkelio trasai yra skirtas 1 milijardas litų iš ES struktūrinių fondų. Be to, Vilniaus savivaldybei susisiekimo problemoms spręsti taip pat numatyta 17 milijonų litų ES parama.

Tad kyla klausimas: ar neverti Panerių gyventojai nors tūkstantinės dalelės savo varganos kasdienybės pagerinimui.

Reportažas apie šį unikalų susisiekimo būdą sostinėje

 

Taip pat žiūrėkite LNK paruosta reportaža.

Tai pradzia jau yra! Kanalizacija paverskite i pereja.

Ne nu as nesuprantu. Tai kada musu sostine taps normaliu miestu, as jusu klausiu!!! Kubiliau, ar nepakanka is pensininku vogti?

Baisu!!! Kaip taip gali but??? Suprantu ten Raudondvaryje, bet Vilniuje!!!

laba diena, o metalinį tiltą virš geležinkelio ne pigiau pastatyti? Tokį kaip tarkim Žemaitės gatvėje

metalinis tiltas, t.y. vadinamas viadukas pigiau nebūtų. Be to rekėtų įvertinti klimatines sąlygas Lietuvoje, ypač žiemą, nes būtų nesaugu dėl slidumo, o įvertinus geležinkelio pylimo aukštį ~15 m + 7 m virš pačio geležinkelio (pagal statybos techninius reglamentus) galima daryti išvadą, kad tinkamiausias sprendimas būtų požeminis tunelis

~1 - 1.5 mln. Lt

Tai kiek kainuoja ta perėją įrengti?

Laba diena,
mūsų skaičiaviamais - perėjos įrengimas kainuotų apie 1,5 mln. litų.

Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...statant metro nebūtina stabdyti eismo, ko negalima išvengti ruošiant gatves antžeminio tramvajaus trasoms.

Draugai

Blog'ai