Ko gali pasimokyti Vilnius iš Turino

Lietuvos delegacijos dalyvis, LNTPA direktorius Mindaugas Statulevičius iš Kanuose vykusios NT parodos parvežė informaciją apie Turino miesto plėtros ir transporto sistemų vystymo planus.

130 ha plote planuojami du mikrorajonai. Šiuos du rajonus ir miesto centrą sujungs metro linija. Automatinės metro linijos ilgis 14,8 km. Aptarnavimo plotas 19 km2 su 150 tūkstančių gyventojų.

Pirmasis metropoliteno statybos etapas bus 7,2 km ilgio su 12 stočių. Statybos kaina 650 mln. eurų. Trasa bus projektuojama 2 metus, statoma 5 metus. Metro linija pagrinde finansuojama parduodant žemę NT vystytojams.

Dėmesį patraukė tai, kad Turino pirmo etapo metro trasos ilgis atitinka Vilniaus metro pirmo etapo Pilaitė – Centras trasos ilgį. Tik mūsų trasoje penkiomis stotimis mažiau.

Palyginus Vilniaus ir Turino metro trasų įrengimo vieno kilometro kainą matyti, kad Vilniaus metro trasos 142 mln. litų kaina yra reali, nes apie 50 proc. metro trasos kainą sudaro stočių statyba ir jų įranga. Be to, statybinės dalies įrengimo kaina Lietuvoje yra apie tris kartus mažesnė nei Italijoje.

Mūsų metropoliteno finansavimą ir jo atsiperkamumą palengvins ES parama, kuri sudaro didesnę pusę objekto kainos, likusią dalį sudarytų infrastruktūros mokestis, gautas už leidimą statyti virš metro stočių ir šalia metro trasų, prekyba ir reklama stotyse bei banko paskola metro statybos koncernui. Koncerno dalyviai su banku atsiskaitytų gavę pajamas už teikiamas kokybiškas keleivių pervežimo paslaugas. Reklama ir prekybinių plotų nuoma metro stotyse duoda apčiuopiamą naudą. Vien tik suteikta teisė metro stotį žymėti banko ar korporacijos vardu, duotų keliolika milijonų pajamų. Tačiau mes šiuo metu esame dar tik apsisprendimo etape.

Reikia tikėtis, kad ES miestų pavyzdžiai pagaliau padės apsispręsti ir Vilniaus miesto tarybai dėl šios pažangios visuomeninio transporto sistemos statybos.

Aut.: J. Zykus

Sekite mus "Facebook"