Ответить на комментарий

Malonu turistui iš Klaipėdos miesto į Smiltynę keltis keltu. Vienas krantas greit nutolsta, pajunti vandens didybę, bet greit prie kito priartėji ir – jau kitame krante.

Tačiau transportui (ir ypač skubančiam) - kliūtis. O keliantis savaitgaliais ir šventinėmis dienomis tenka ne vieną valandą būti eilėse, kol pateksi į keltą... Tad neatsitiktinai jau ne vieną dešimtmetį sklando siūlymas: statyti tiltą. Tačiau tiltas į Kuršių neriją - brangus statinys ir kraštovaizdį darkanti priemonė, vizualinė tarša.

Piliečių asociacijos „Metro sąjūdis" specialistai, išanalizavę situaciją, parengė tunelio po Kuršių mariomis viziją. Pasirodo, tunelio statybos kaštai būtų bent tris kartus mažesni, negu tilto. Siūlomas tunelis galėtų būti 9 metrų pločio, 3,5 metro aukščio, kad juo galėtų važiuoti lengvieji automobiliai, specialiosios mašinos - policijos, greitosios medicinos pagalbos, komunalinių tarnybų ir priešgaisrinės apsaugos.

Suprantama, laisvai judėtų dviratininkai ir pėstieji. Čia galėtų būti pakloti kai kurie vamzdžiai, elektros ir kiti kabeliai. Kuršių marių plotis ties siūloma vieta yra 1,2 km, tačiau toje vietoje uosto vystytojai jau numatę įrengti sūraus vandens barjerą. Jį įrengus, tunelio ilgis būtų tik 700 metrų ilgio. Statyba kainuotų apie 19-20 mln. eurų. Tunelio statyba užtruktų apie du metus. Persikelti į Smiltynę būtų saugiau, nebūtų problemų ir žiemą Kuršių marias kaustant ledams arba siaučiant viesulams.

Šalia tunelio galėtų įsikurti turistinių paslaugų centras, čia miesto svečiams būtų teikiamos įvairios paslaugos – pramoginių laivų nuoma, žvejybos įrangos parduotuvė, kavinė ir kitos paslaugos. Užutekyje prie tunelio galėtų būti ir pramoginių laivų, ir mažųjų laivelių prieplauka. Tunelio dėka sumažėtų kursuojančių keltų, kuriais būtų perkeliama sunkiasvorė, stambiagabaritė technika ir žingeidūs turistai.

Už važiavimą po mariomis, kaip ir po Lamanšu, būtų mokama Važiavimo kaina galėtų būti panaši kaip keliantis keltais, tunelis nukonkuruotų, nes nereikėtų ilgai laukti, netrukdytų oro sąlygos. Manoma, jog tunelio statyba atsipirktų per septynerius metus. Be to, tai būtų gera aplinko­sauginė priemonė. Nori pristabdyti automobilių srautus - didinti tuneliu važiavimo kainą, o pėstiesiems ir dvi­ ratininkams – mažinti.

NUO REDAKCIJOS. Neseniai spaudos konferencijoje „Žaliasis pasaulis" pateikė pasiteiravimą dėl tokio tunelio galimybės šalies aplinkos ministrui Kęstučiui Trečiokui. Jis neabejojo, jog toks įrenginys galėtų atsirasti, tačiau trapiai Kuršių nerijos gamtai, pasak ministro, toks urbanistinis sprendimas tikrai naudos neteiktų.

Kęstutis TURONIS

Ответить

  • Адреса страниц и электронной почты автоматически преобразуются в ссылки.
  • Строки и параграфы переносятся автоматически.

Подробнее о форматировании

CAPTCHA
This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Sekite mus "Facebook"