Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Vilniuje pradėta statyti Balsių pagrindinė mokykla

Šią rugsėjo 1-ąją prisimins Vilniaus miesto Balsių bendruomenė. Trečiadienį čia pradėta statyti nauja pagrindinė mokykla. Iki šiol Balsių mikrorajono moksleiviai mokėsi senoje, 1930 m. statytoje medinėje mokykloje arba po 15-20 kilometrų važinėdavo į kitas sostinės mokyklas. Kitą rugsėjį naujoje mokykloje jau galės mokytis 800 pirmų-dešimtų klasių moksleivių.

Simbolinę rugsėjo 1-osios dieną premjeras Andrius Kubilius, Vilniaus miesto savivaldybės, bendruomenės ir statybininkų UAB "Merko statyba" atstovai į Balsių mokyklos pamatus įleido kapsulę su laišku ir palinkėjimais ateities kartoms ir pačiai mokyklai.

Kapsulėje taip pat sudėti Balsių gyvenvietės vaikų piešiniai su gražiausiais palinkėjimais mokyklai.

"Balsių mokykla - pirmoji Lietuvoje švietimo įstaiga, kuri yra statoma pagal viešojo ir privataus sektoriaus bendradarbiavimo principą, ir pirmoji nuo Nepriklausomybės atkūrimo Vilniuje statoma nauja mokykla. Investicijos į mokslą ir žinias yra pačios svarbiausios investicijos į Lietuvos ateitį", - iškilmių proga sakė A. Kubilius.

Premjeras taip pat pasidžiaugė, kad šiemet Lietuvoje renovuota per 200 mokyklų ir švietimo įstaigų. "Tokie įspūdingi skaičiai - geriausias argumentas, kad Vyriausybė ne žodžiais, o konkrečiais darbais įrodo, kad investicijos į švietimo infrastruktūrą, mokslą, žinias yra realus mūsų darbo prioritetas", - pažymėjo A. Kubilius.

Savo modernumu ir funkcionalumu naujoji mokykla galės lygiuotis į geriausias užsienio švietimo įstaigas.

Balsių bendruomenė kai kurias mokyklos patalpas ketina naudoti ir kaip bendruomenės kultūros bei komunikacijos centrą.

 

ELTA

"Mūsų Balsių gyvenvietėje yra apie 2200 gyventojų" <a href="http://www.balsiai.eu/archyvas/balsiu-parkai/" title="http://www.balsiai.eu/archyvas/balsiu-parkai/">http://www.balsiai.eu/archyvas/balsiu-parkai/</a> yra svarbesnių vietų be mokyklų mieste...

Ši naujovė mane labai sudomino, tuo pačiu norėčiau sužinoti kada ir kaip bus renkami mokytojai, nes mane domina geografijos mokytojos darbo vieta. Ar yra galimybė su Balsiu bendruomene susisiekti, gal jie apie Balsių mokyklą daugiau žino.

Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...metro yra kitoje plokštumoje nei antžeminis transportas, todėl nesikerta jų trasos ir nereikia sustoti praleisti statmena kryptimi judančio transporto ir žmonių. Tai užtikrina didesnį važiavimo greitį, didesnį transporto ir pėsčiųjų saugumą.

Draugai

Blog'ai