Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Į mokyklą per kanalizacijos vamzdį

Vilniuje, Žemuosiuose Paneriuose gyvenantys mokiniai norėdami nueiti į Vaduvos mokyklą-darželį jau apie 40 metų yra priversti lįsti per siaurą, beveik 100 metrų ilgio tunelį.

Pasak gyventojų, tai kol kas saugiausias ir trumpiausias kelias jungiantis Žemuosius Panerius ir Vilkpėdę, pranešė LNK Žinios.

Pralindus pro tunelį iki mokyklos lieka nueiti 1 kilometras. Tunelyje yra tamsu ir šlapia. Į tamsą lįsti nenorintiems aplink tenka 15 kilometrų važiuoti automobiliu arba viešuoju transportu - taip į mokyklą keliaujantieji sugaišta beveik valandą.

Tarp gyvenviečių yra ir kitas kelias, vedantis per 15 metrų aukštyje esantį geležinkelį, tačiau toje vietoje bėgių niekas nesaugo, o tie perėja sustojus traukiniui tenka lįsti po juo.

"Pavojingiausia yra trečiokams ir ketvirtokams, kurie be tėvelių, vieni eina į mokyklą arba grįžta iš mokyklos. Manyčiau, problema yra dar didelė ir ta, kad vaikai laisvalaikiu tuo tuneliu naudojasi, juos jis vilioja, nes ten, kaip mokiniai pasakoja, gyvena ir šikšnosparniai, ten yra smalsu, ten yra įdomu", - teigė Vaduvos mokyklos-darželio direktorė Danutė Stundienė.

Geležinkelio atkarpai ties Paneriais sutvarkyti Europos Sąjunga skyrė 1 mln. litų. Gyventojų teigimu, dalis šių lėšų galėtų būti panaudota keliui tarp gyvenviečių nutiesti, tačiau sostinės savivaldybė kol kas stato perėjas laukiniams gyvūnams.

"Tokia problema yra žinoma, bet ji yra nedidesnė nei dar daugybė dešimčių ar šimtų problemų, pradedant darželių trūkumu ir baigiant kitomis. Taigi, jos visos gulasi į eilę ir yra sprendžiamos pagal tas galimybes, kurias turime", - sakė sostinės vicemeras Gintautas Babravičius.

BNS

 

LNK televizijos reportažas

Tikriausiai pravartu būtų sudaryti panašias sąlygas aukštiems ir "atsakingiems" Vilniaus savivaldybės politikams ir vadovams atvykti į darbą. Manau, kad rezultatų ilgai laukti nereikėtų.

Kraupu..............

Na taip, perėjos gyvūnams iš ties svarbiau, nei vaikų saugumas. Nėra ko norėti, eilinis marazmas. Išleis tą milijoną gyvūnų perėjoms ir verks, kad reikia dar vieno, nes vaikai neturi kaip į mokyklą nukeliauti.
O Babravičiaus pasisakymo aplamai nesuprantu. Kaip politikas, visuomenės atstovas gali pareikšti, kad tai tiesiog VIENA IŠ DAUGELIO PROBLEMŲ? Gal reikėtų prisiimti atsakomybę ir ieškoti sprendimo?