Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus
Politikai teisę vadovauti | [−] |
Ekonomistas
Gitanas Nausėda
Efektyvi susisiekimo | [−] |
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis
Negalima kalbėti | [−] |
VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas
Apsisprendimas statyti | [−] |
Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas
Naujovių diegimas | [−] |
Filosofas
Vytautas Rubavičius
Metro projektas sustiprina | [−] |
Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis
Iki 2050 metų | [−] |
Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis
Kaip socialdemokratas, | [−] |
Seimo narys
Linas Balsys
Dirbdamas žurnalistu, | [−] |
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas
Tokio stambaus ir | [−] |
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas
LSA prezidiumas dar | [−] |
Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys
Lietuvos statybos | [−] |
Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas
Vilniaus metro, o ypač | [−] |
Šveicarijoje pasirašytos dvi sutartys dėl Lozanos metro plėtros darbų. 136 tūkst. gyventojų turinčiame mieste stipriai auga keliaujančių metro srautai, todėl dar 2014 m. paskelbtu referendumu buvo nuspręsta investuoti į metro infrastruktūros vystymą.
Mieste bus nutiesta nauja 4 km ilgio metro linija su septyniomis stotimis, kurios bus įrengtos po žeme. Liniją ketinama pradėti eksploatuoti 2025 m. Taip pat bus didinami jau esamos linijos keleivių pervežimo pajėgumai – įrengtos salelės traukiniams prasilenkti, pertvarkytos stotys, nupirkta daugiau riedmenų. Šiuos pokyčius ketinama įgyvendinti iki 2023 m.
Lilis – miestas Prancūzijos šiaurėje, netoli sienos su Belgija. Lietuvoje Lilį išgarsino čia vykęs 2015-ųjų Europos krepšinio čempionatas, kuriame mūsų rinktinė iškovojo sidabro medalius. Tačiau miestas išsiskyrė ne tik neregėto Europoje dydžio krepšinio arena, bet ir puikiai veikiančia metro sistema.
Lilyje nuo 1983 m. veikia automatinis metro. Toks metro išskirtinis tuo, kad jo traukiniai valdomi be mašinisto, o platformas ir vagonus skiria stiklinės durys, atsidarančios tik traukiniui sustojus. Šiuo metu Lilio metropolijoje veikia dvi metro trasos. Visa pirmoji linija atidaryta 1984 m. (darbai vykdyti nuo 1978 m.). Antroji linija veikia nuo 1989 m, o 2000 m. buvo išplėsta 18,5 km ilgio ruožu.
Ispanijos įmonė „Avanza“ įvardinta kaip prioritetinis dalyvis Portugalijos sostinės Lisabonos viešojo transporto operatoriaus konkurse, kurio vertė 1 mlrd. eurų.
Kompanijos teigimu, 450 mln. eurų vertinama metro eksploatacijos sutartis būtų sudaryta aštuonerių su puse metų laikotarpiui. Likusiais 650 mln. eurų įvertintos sutartys eksploatuoti antžeminį Lisabonos viešojo transportą, kurį sudaro autobusų sistema ir 48 km ilgio tramvajaus linijų tinklas.
Lisabonos metro sudarytas iš 4 linijų, kuriose įrengtos 55 stotys. Bendras trasų ilgis siekia 43,2 km, jomis pervežama apie 155 mln. keleivių kasmet.
Londonas, 2015-ųjų pavasaris
Londono metro – pirmasis pasaulyje, atidarytas dar 1863 metais. Taigi – seniausias. Iš 270 stočių sudaryta metro tinklą sudaro 11 linijų, kurių bendras ilgis jau perkopė 400 kilometrų. Metro trasomis pervežama per milijardą keleivių kasmet. Statyti ar nestatyti metro, konservatyvieji anglai ginčijosi tik ketverius metus.
Visa tai – jau istorija, tačiau ir šiandien, patekęs į Londoną, negali nepastebėti londoniečių pagarbos ir meilės geležinkeliams. Traukinukai čia zuja pirmyn atgal ir po žeme, ir ant žemės. Važiuodamas Piccadilly linijomis, per pusantros valandos gali pasiekti Heathrow oro uostą: metropoliteno traukinukas veža tave po žeme, po to išnyra iš po žemės ir dunksena paviršiuje, o prieš pat oro uostą vėl įneria į tunelius.
Rugpjūčio 20 d. Indijos vyriausybė priėmė sprendimą įgyvendinti pirmąjį Nagpuro metropoliteno projekto etapą. Juo bus nutiestos dvi metro trasos, kurių bendras ilgis 38,2 km.
19,6 km ilgio šiaurės–pietų liniją sujungs Automobilių aikštę su miesto tarptautinio transporto mazgu ir oro uostu. 18,6 km ilgio trasa eis rytų–vakarų koridoriumi, sujungdama Prajapati Nagar ir Lokmanya Nagare.
Liepos 30 d. Malagoje, kiek daugiau nei 550 tūkst. gyventojų turinčiame Ispanijos mieste, pradėjo veikti nauja lengvojo metro sistema. Po devynerius metus trukusių darbų, įrengta 81 proc. dviejų linijų tinklo – nutiesta 11,3 km trasų su 17 stočių. Tikimasi, jog kai metropolitenas bus pilnai įrengtas, juo kasmet pasinaudos apie 20,7 mln. keleivių.
2005 m. pradėtą projektą planuota užbaigti 2009 m., tačiau dėl Ispaniją ypač stipriai palietusios ekonominės krizės, darbų pabaigą teko atidėti. Iki šiol projektas atsiėjo 599 mln. eurų, o likusiems darbams pabaigti prireiks dar apie 190 mln. eurų.
Malaga tapo septintuoju miestu Ispanijoje, turinčiu metro. Be Malagos, Andalūzijos regione metropolitenas nuo 2009 m. veikia ir Sevilijoje.
Breša (it. Brescia) – miestas Lombardijoje (šiaurės Italija), provincijos centras, kuriame gyvena apie 195 tūkst. gyventojų. Miestas turi daug dailės galerijų, senovės romėnų pastatų liekanų, XI–XIII amžiuje statytą rotušę ir XI–XV amžiaus katedrą. Taigi, senesnį už Vilniaus senamiestį ir mažesnes spūstis nei Lietuvos sostinėje.
Idėja Brešoje įrengti metropoliteną miesto vadovybei kilo 9-ajame praeito amžiaus dešimtmetyje, pamačius Prancūzijos miesto Lilio pavyzdį, kuriame tuo metu buvo įrengta automatinio metropoliteno sistema.
Žurnalas „Miestas ir transportas“ 2007 m. Reno metropolijai skyrė „Auksinio perdavimo“ (pranc. le pass d’or) nominaciją už pasiteisinusią Reno drąsą. Nors daugelis metropoliteno sistemos diegimui priešinosi ir palaikė tramvajaus idėją, labiau pritaikytą mažesniems miestams, Edmond‘o Hervé 1989 m. priimtas sprendimas dėl Reno miesto metro buvo drąsus ir išmintingas.
Šiandien jau galima apžvelgti šio pasirinkimo rezultatus. Metro jau pirmais savo veikimo metais pranoko lūkesčius: 2007 m. juo atlikta 110 tūkst. kelionių per dieną.
Danijoje šalies ir miesto valdžios susitarė dėl dviejų naujų žiedinės Kopenhagos metropoliteno linijos atšakų statybos. Tebestatomą miesto žiedu – Cityringen – vadinamą trasą numatyta atidaryti 2018-aisiais.
Pietinė atšaka su penkiomis stotimis eis į Sydhavnen rajoną nuo København H žiedinės trasos stoties. Keturios stotys – Fisketorvet, Frederiksholmsløbet, Slusen ir Mozarts Plads – bus požeminės. Galinėje, Ny Ellebjerg pavadintoje stotyje, numatyta galimybė persėsti į S-Bane priemiestiniu geležinkeliu važiuojantį traukinį. Tikimasi, jog kai bus pradėta eksploatuoti 2023-aisiais, atšaka kasdien pasinaudos apie 43 tūkst. keleivių.
Balandžio 29 d. Kinijos Hunano provincijos sostinėje Čangša atidaryta nauja metro sistema. Tai jau 19-as miestas žemyninėje Kinijoje, kuriame veikia metropolitenas.
Mieste pradėta eksploatuoti 22,3 km ilgio 2-osios linijos atkarpa su 19 stočių. Trasa prasideda Vančengpo rajone vakaruose, tuomet per Sianjango upę pasiekia Vuji aikštę, kur numatyta bendra stotis su tebestatoma 1-ąja linija, ir tęsiasi į pagrindinę Čangša traukinių stotį. Nuo pagrindinės stoties linija driekiasi pietų kryptimi į Pietinę Čangša stotį ir galiausiai pasibaigia Guangda rajone. Statybos, atsiėjusios apie 1,9 mlrd. dolerių, mieste vyko nuo 2009 m.
Kovo 19 d. Baltarusijos sostinėje Minske pradėtos 3-iosios metropoliteno linijos statybos. 17,2 km ilgio trasa, sujungsianti šiaurinę ir pietinę miesto dalis, bus statoma dviem etapas. Pirmuoju etapu bus nutiesta atkarpa su keturiomis stotimis tarp „Jubilleinaja Ploščad“ ir „Kovalskaja Sloboda“. Jos eksploataciją numatyta pradėti 2017 m.
Antruoju etapu linija bus pratęsta iki „Nemoršanski Sad“. Planuojama, jog viską linija bus baigta 2020-aisiais.
Vasario 12 d. Turkijos sostinėje Ankaroje atidaryta antroji metropoliteno linija. 15,4 km ilgio M3 pavadinta linija su 10 stočių sujungė rytinę ir vakarinę miesto dalis, pratęsdama M1 trasą nuo Batikent į Sinçan rajoną.
Projektą įgyvendino ispanų įmonė „Comsa Emte“ su vietos partneriu „Açilim Insaat“. Kitąmet ketinama atidaryta dar vieną 16,6 km ilgio trasą – M2, kuri sujungs Kizilay ir Çayyolu rajonus.
Sausio 23 d. Vengrijoje pradėta šalies sostinės Budapešto 4-osios metropoliteno linijos bandomoji eksploatacija. Bandoma pirmuoju etapu įrengta 7,4 km ilgio linijos atkarpa.
Nuo 2013 m. spalio bandymus trasoje vykdė valdymo įrangos tiekėjas „Siemens“ bei riedmenų gamintojas „Alstom“. Bandymus prižiūri ir stebi „Budapešto transporto kompanija“ ir Vengrijos nacionalinė transporto valdyba. Pradėti reguliarų keleivių pervežimą planuojama kovo 30 d.
2013 m. gruodžio 28 d. Pekine buvo atidarytos dvi naujos 8-osios metro linijos atkarpos, jungiančios miesto centrą su šiauriniais priemiesčiais.
3,2 ir 6,3 km ilgio atkarpos pratęsė liniją pietų ir šiaurės kryptimis. Pietiniame ruože įrengtos dvi naujos stotys, šiauriniame – trys. 2008 metais prieš Olimpines žaidynes atidarytos linijos ilgis dabar siekia 26,6 km, o bendras Kinijos sostinės metropoliteno tinklas išaugo iki 465 km. Tai trečias pagal dydį metropolitenas pasaulyje, nusileidžiantis Šanchajaus ir Seulo metro sistemoms.
Gruodžio 26 d. Kinijoje pradės veikti nauja metro sistema. Po puspenktų metų trukusių statybos, įrengimo ir testavimo darbų bus pradėta Džengdžou metropoliteno 1-osios linijos atkarpos eksploatacija.
Kiek daugiau nei 2 mln. gyventojų turinčiame mieste 26,34 km ilgio linijos ruožas su 22 statomas nuo 2009-ųjų vidurio. Visas trasos ilgis sieks 34,84 km. Ji sujungs vakarinę ir rytinę miesto dalis.
<
Pasakojimas apie Rennes miesto metropoliteną