Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Panaikintas 15 troleibuso maršrutas

„Susiekimo paslaugų“ buvo nuspręsta, jog nuo vasario 1 d. Vilniuje 15 troleibuso maršrutas yra panaikinamas. Vietoj jo jokių alternatyvų gyventojams neatsirado. Nuo šiol tiesioginio reiso, jungiančio Žemuosius Panerius su stotimi, nebėra. Tad, pavyzdžiui, Žemųjų Panerių gyventojams į stotį važiuoti tenka su persėdimu.

15 troleibuso maršruto uždarymo pagrindinė argumentacija, pasak „Susisiekimo paslaugų“, yra tai, jog maršrutas turi per mažą keleivių srautą ir dubliuoja kitų maršrutų trasas, tačiau tai nėra oficialus paaiškinimas. Iš esmės tai yra tiesa, tačiau mieste yra daugybė trasų, kurios viena kitą dubliuoja tam tikrą atkarpą. Kalbant apie pagrindinį srautą nuo Ūmėdžių stotelės, dėl šio panaikinto maršruto, be abejo, kelionės trukmė labai nepailgėja (išskyrus žmones, keliaujančius nuo Titnago stotelės, į kurią atvažiuoja jau tik 18 troleibusas), tačiau kelionės kaštai padvigubėja. Na, o Trakų, Daniliškių, Vokės ir Vaidotų gyventojams vykstant į stotį reikės persėsti dukart. Dabar pagrindinį žmonių srauto iš Žemųjų Panerių kris ant 16 troleibuso pečių ir bus labai įdomu pasižiūrėti, kaip jis susidoros su papildomų keleivių srautu ir taip jau nuolat būdamas pilnutėlis. Be abejo, yra dar ir 23 bei 54 autobusai, į kuriuos galėtų persėsti keleiviai, norėdami nukeliauti į stotį, tačiau jie važiuoja, palyginti su 16 troleibusu, labai retai, tad vargu ar labai gelbės esamoje situacijoje.

Norint tobulinti esamą situaciją, vertėtų tiesiog 18 ir 15 troleibusus trumpinti iki Valkininkų stotelės, o iki Titnago stotelės pravarčiau būtų nuvažiuoti 12 numerio troleibusui, kadangi žmonių srautas Titnago stotelėje yra pakankamai mažas. Na, o visiškai panaikinus 15 troleibuso maršrutą, galima būtų pagalvoti ir apie 12 troleibuso maršruto koregavimą – jis galėtų „prasukti“ pro stotį, t.y. Žemieji Paneriai – Savanorių pr. – Žemaitės g. – Kauno g. – Stotis – Pylimo g. – Šeimyniškių g. – Žirmūnai.

Kad ir kaip ten bebūtų, dažnai maršrutų aptarnavimo panaikinimas yra skausmingas ne tik keleiviams, bet ir viešojo transporto organizatoriams - naikinti per daugelį metų kurtą viešojo transporto tinklą išties nėra malonu. Būtų galima peržiūrėti iš tiesų itin nuostolingus maršrutus (tokių daugiausia tarp autobusų). O 15 troleibusas galėjo ir toliau kursuoti bent jau rytinio piko metu.

Trasa
Stotis, V. Šopeno g., Kauno g., Žemaitės g., Savanorių pr., Titnago g. Atstumas - 8,7 km.
Stotelės Stotis – Aguonų st. – Sparta – Dailės st. – Statybininkų st. – (atgal: Žemaitės st.) – Savanorių st. – Gerosios Vilties st. – Vilkpėdės st. – Riovonys – Pakalniškių st. – Baldai – Žemieji Paneriai (tik link Titnago g.; atgal: Plastmasės st.) – Vaduvos st. – (atgal: Umėdžių st.) – Valkininkų st. – Jankiškių st. – Šaltupio st. – Titnago st.
Darbo režimas darbo dienomis, piko metu.
Troleibusų skaičius 3 (pertraukiami).

Autorius:
Mantas Zubavičius

Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...metro trasas galima įrengti Neries, gatvių ir geležinkelių šlaituose, po gatvėmis, o stotis – esamų pastatų rūsiuose arba po jais.

Draugai

Blog'ai