Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Trumpai apie logotipus ir jų konkursą

Pastebėjus kelis piktus komentarus apie logotipų konkurso eigą, reikėtų į juos atsakyti ir patikslinti nekurias detales bei apibrėžti logotipo sąvoką.

Po konkurso naujienų paskelbimo atsirado nepatenkintų "top šimtuko" rezultatais. Tokiems galima nebent palinkėti pastudijuoti grafinį dizainą ir kurti kokybiškesnius logotipus ir firminį stilių, sudalyvauti kituose konkursuose, galų gale - skaityti kasdien "Biznes Linč" ir "Kovodstvo", aplankyti "Google" nuorodų katalogą ta tema. Tai padėtų kelti kvalifikaciją ir plėsti akiratį. Taigi, tų logotipų autorius, kurie tikrai itin pikti dėl konkurso rezultatų ar jo eiga, prašome parašyti prašymą adresu info@vilniausmetro.lt su prašymu jų logotipą išimti iš balsavimo.

Grafinio dizaino naujokams visų pirma reiktų žinoti kas apskritai yra tas "grafinis dizainas". O tai - būdas vizualiai komunikuoti su žmonėmis, naudojant paveiksliukus ir tipografiką (šriftus). Logotipas yra kuriamas ne kompiuteriams, ne viešąjai įstaigai, ne interneto svetainei ar pan., o žmonėms. Kitaip sakant, jo paskirtis yra komunikuoti su žmonėmis. Vizualiai. O tam reikia ne tik estetikos jausmo, bet ir tipografikos ar puslapio išdėstymo žinių.

Tie, kurie nepateko į šimtuką, tegul pagalvoja ar jų logotipas laisvai adaptuojamas įvairioms spaudos technikoms, ar jis vienodai gerai matomas iš itin didelio ir labai artimo atstumo, ar jis tiesiog "nepaskęstų" esant šalia kitam logotipui, galų gale - ar jis turi ką nors bendro su kitais pasaulio metropolitenų logotipais (ne su vienu ar kitu, o bendrai). Ir apskritai - ar toks "logotipas" vienodai gerai atrodytų ir ant transporto bilietėlio, ir ant oro baliono.

Visiems tiems, kurie teigia jog ženklo konkurso prizinis fondas yra mažas priminsime, kad daugybės žymių pasaulio logotipų biudžetas buvo dar mažesnis - keli ar keliolika dolerių. Pavyzdžių galima atrasti daugybę, tai skaitytojui paliekame kaip pratimą. Todėl jei kas nors nepatenkintas priziniu fondu, tokius irgi prašome greičiau atsiųsti el.laišką apie prašymą savo logotipą išbraukti iš potencialių "Vilniaus metropoliteno" logotipų sąrašo. Logotipą sukurti - ne savaitės darbas ar mėnesio darbas. Ar bereikia priminti kokie Lietuvoje yra vidutiniai atlyginimai? Temos pabaigai priminsime, kad firmos "Nike" logotipas kainavo 35 JAV dolerius ir buvo sukurtas studentės. Tad gal ne logotipo kaina nusako jo kokybę?

Logotipas neturi būti sudėtingas, turi lengvai įsiminti. Beveik visi žinome kaip atrodo olimpiniai žiedai, raudonas "Maximos" iksas, puikiai pamename kad "Nokia" logotipas yra tiesiog paprastas užrašas "Eurostile Bold Extended" šriftu, "Mercedes-Benz" simbolizuoja stilizuotas vairas, o "Google" logotipas tiesiog skirtingomis spalvomis "Catull" šriftu užrašytas įmonės pavadinimas ir pilkas šešėlis po juo, "Nike" pristato veržli varnelė, o "Playboy" "ambasadorius" - guvus kiškutis. Visi šie logotipai turi bendrą savybę - juos gali nupiešti neįgudęs žmogus, nors ir vaikas. Nevisai tiksliai, bet atpažįstamai. Tai - gerų logotipų pavyzdžiai.

Pasipiktinusių logotipo konkurso trukme prašome supratimo ir suvokimo, jog išrinkti metropoliteno logotipą - tai ne tas pats, kas pasirinkti individualios įmonės ženkliuką. Suprantama, kad šis ženklas taps demonstruojamu žiniasklaidoje, reklaminėje medžiagoje, galų gale - ant metropoliteno riedmenų, kiekvieno lankstinuko ar lipduko bei blanko. Todėl tie, kurie mano kad išrinkti tinkamą logotipą esti juokų darbas, klysta. Taigi, suprantamas mūsų noras tai atlikti atsakingai, su deramu dėmesiu.

Jei pasitaiko "minimalių reikalavimų" neatitinkantis logotipas, jis tai pastebėjus yra išbraukiamas iš tolimesnės konkurso eigos. Tas pats su pasikartojančiais, imituojančiais kitų miestų metropolitenų logotipus. Logotipai, kuriuos sunku atkurti skirtingomis spaudos technikomis irgi negali tikėtis laimėjimo - kas iš puikaus logotipo, jei jo net negalima lengvai išpjaustyti figūriniu pjaustytuvu iš PVC plėvelės ar kokybiškai išgrafiviruoti ant metalo.

Kokybiškas logotipas turi būti neekscentriškas, turėti kaip įmanoma mažiau spalvų, būti kuriamas vektorinės grafikos pagrindu (idant didinant logotipo dydį nemažėtų jo atlikimo kokybė), necituoti plačiai pasaulyje/Europoje/Lietuvoje žinomų logotipų, raidės jame turi būti lengvai įskaitomos net esant prastesniam regėjimui, juose neturi būti naudojamos nuotraukos, jis neturi turėti tiesioginių asociacijų su kokia nors šalimi, religija ar pan.

Linkime sėkmės konkurso dalyviams!

Nesu konkurso dalyvis, nes mane atbaide konkurso neskaidrumas, neprofesionalumas formuluojant uzduoti ir toliau laimetojo santykis su jo kuriniu po konkurso, galu gale - pacio kurinio (logotipo) tolimesnis likimas. Kadangi esu studijaves grafini dizaina, negaliu likti abejingas tokiems straipsniams ir pagrindo neturinciam sio puslapio seimyninku "pasitikejimui savimi". as esu uz metro vilniuje, visapusiskai palaikau sia ideja, taciau pastaruoju metu Metro judejimas pradejo neatsargiai taikyti piaro technika savo veikloje, o butent konkurse del naujojo Metro logotipo sukurimo. Telieka palinketi, kad kitakart rengiant tokius dalykus butina apgalvoti nuodugniau ne tik pradzia, bet ir galimus konkurso pabaigos variantus - kad jie butu bent jau itikinami.
zemesniam kontingentui skirtos akcijos turi buti labai skaidrios, nes kitaip kyla daug klausimu ir nepasitenkinimu - aisku tai bendravimo menas ismanant zmoniu/masiu psichologija.

Kitakart bukite atidesni savo siekiams.

tai as vis tiek nesupratau KADA galima tiketis rezultatu? :)

Pikti komentarai ne konkurso dalyvių nekultūringumo atspindys, o rengėjų neprofesionalaus darbo padarinys.

Plius savo beletristikom neatsake i visas pastabas bei nepasitenkinimus...

vistiek nepaaiskino kodel vienus buvusius logotipus 100tuke paslaptingai pakeite kitais. korupcija. o straipsnio autorius savo rasymu stiliumi atvirai saiposi is konkurso dalyviu ir apskritai zmoniu.

Norėčiau pastebėti, kad kai kurie logotipai yra labai panašūs į jau egzistojančius logotipus, tikuosi komisija tai pastebės:)

Jei jau taip organizuojamas logotipo konkursas, kažin kaip bus su statybomis - irgi „palaida bala“.

Visiškai suprantu konkurso dalyvių pasipiktinimą tokiu „organizuotumu“ ir juos kaip Vilniaus gyventoja labai palaikau. Man atrodo kokie dešimtokai geriau suorganizuotų.

Pastovūs nesklandumai, daryta nepadaryta, pratęsta(ilgesnė konkurso trukmė turėjo būti numatyta iš anksto, nes ir vaikui aišku, kad logotipą sukurti ne taip lengva), paskui balsavimai, o dar laukia mistinės komisijos (kuri pasak organizatorių turėtų būti iš anksto paskelbta, tik kažkaip jos nesimato niekur) sprendimai ir panašiai.

Organizatoriai turėtų rašyti ne pamokomuosius straipsnius kaip kurti logotipus (jiems patiems reikia gerokai pasidomėti ir pasimokyti organizavimo darbais), o lenktis prieš dalyvius, jiems dėkoti ir atsiprašinėti!!!

Ir dar - organizatoriai labai nerimtai atrodo remdamiesi wikipedia „žiniomis“, nors man jie dėl visko atrodo labai nerimti ir neprofesionalūs - bandė daryti ryšius su visuomene, o gavosi krizė :)

Laba diena. Na toks detalus aiškinimas žinoma žavi (blogaja prasme). Siulymas pastudijuoti grafinį dizainą skamba daugiau nei juokingai, nes dėl savo logotipo tinkamumo varžytis tarp 100 atrinktųjų, neturiu jokių abejonių. Rašau viešai, o ne privačiai į jūsų pašto dėžute, nes neturiu ko slėpti ir galiu netgi viešai paskelbti logotipų variantus, kuriuos esu atsiuntęs konkursui. Įdomesnis aspektas, kad vienas variantas buvo patekęs tarp 100 atrinktųjų, bet vėliau dingo. O dar įdomesnė jo kelionė iki jūsų rengiamo konkurso. Va šie aspektai jums garbės nedaro. Visgi palauksiu konkurso rezultatų, kad galima būtų detaliau viską įvertinti.

Ačiū už dėmesį

Žodžiai gražūs ir skirti daugiau supratingiems autoriams, kurie sudalyvavo šiame konkurse. Bet kas puola į akis perskaičius šį straipsnį, o tai kad yra pabrėžiami profesionalūs logotipo aspektai taip, lyg TOP-100 būtų išrinktas kompetetingos komisijos. Juokas ir pyktis ima pagalvojus prie ko čia šis straipsnis, kai TOP-100 vis dėlto nulėmė svetainės lankytojų balsavimas, kuris grindžiamas daugumoje subjektyviais veiksniais. Štai dėl ko ir triukšmas atsirado. Tiesiog iš pat pradžių komisija pati galėjo atrinkti tinkamiausius ženklus, lažinosi, kad jų - geriausių būtų nedaugiau nei 30, jų tarpe ir mano, gal ir kitų pasimetusių autorių darbai, o vėliau, jei svarbi lankytojų nuomonė ir vyktų balsavimas. Remiantis šiuo straipsniu tik dešimtadalis TOP-100 ženklų verti dėmesio, kiti gi tikrai neatitinka kokybiško ženklo sampratos. Todėl tai yra savotiškas prieštaravimas sau.

Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...metro trasas galima įrengti Neries, gatvių ir geležinkelių šlaituose, po gatvėmis, o stotis – esamų pastatų rūsiuose arba po jais.

Draugai

Blog'ai