Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

VšĮ „Vilniaus metro“ siūlymas projektų, kurie galėtų būti įtraukti į sektorinį PPP sąrašą

Prašome išsakyti savo nuomonę dėl VšĮ "Vilniaus metro" siūlomų probleminių susisiekimo sistemos objektų aktualumo bei siūlyti šių ir kitų susisiekimo problemų sprendimo būdus.

2010 08 17

  1. Ožkinių tiltas
  2. Tikslas:

    šiaurinis Vilniaus apvažiavimas;
    sujungti Verkių ir Antakalnio seniūnijas.

    Problema:

    labai intensyvus eismas tiltu per Nerį Kareivių g., Žirmūnuose.
    Sutrumpėtų kelionės atstumas, laikas iš Balsių į Antakalnį.
    Sumažėtų eismo intensyvumas Verkių regioniniame parke.

  3. Kelio jungtis tarp Pilaitės ir magistralės A1.
  4. Tikslas:

    sutrumpinti kelionę iš Pilaitės į magistralinį kelią A1;
    pagerinti susisiekimą tarp Stirnių gyv. ir Vilniaus miesto.

    Problema:

    didelis Vilniaus miesto gatvių eismo intensyvumas pietinėje dalyje.

  5. Geležinkelio pervažų panaikinimas, pralaidų įrengimas
  6. 3.1 Lentvaris, Klevų al. – Fabriko g. sandūra.
    3.2 Kaunas – Amalių pervaža;
    3.3 Zuikių g., Vilniuje pėsčiųjų pralaida po esama sankasa;
    3.4 Ūmėdžių g., Vilniuje automobilinė pralaida po esama sankasa;
    3.5 Girulių automobilinio tunelio įrengimas rekonstruojant Pauosčio geležinkelį;
    3.6 Mažeikiai, Laisvės g. – Viekšnių g. sandūra;
    3.7 Mažeikiai - Algirdo g.;
    3.8 Plungė - Dariaus ir Girėno g.;
    3.9 Šiauliai, Ežero g. – Išradėjų g. sandūra;
    3.10 Pralaidos po 160 km/h geležinkelio vėže Vilnius – Kaunas (11 vnt. pagal parengtą PAV ataskaitą).

    Tikslas:

    sutrumpinti kelionę tarp geležinkeliu atskirtų pusių;
    užtikrinti žmonių saugumą.

    Problema:

    socialiniai ir ekonomianiai nuostoliai.

  7. Požeminės pėsčiųjų perėjos:
  8. 4.1 Akropolis, Ozo g., Vilnius;
    4.2 Gariūnai, Vilnius;
    4.3 Norfa, Laisvės pr., Vilnius;
    4.4 Ozas, Ozo g., Vilnius;
    4.5 Baltijos pr., Klaipėda ties sprorto arena;
    4.6 Baltijos pr., Klaipėda ties žaliakeliu;
    4.7 Dubysos g. - Taikos pr., Klaipėda;

    Tikslas:

    užtikrinti žmonių saugumą;
    pagerinti transporto pralaidumą pagrindinėmis gatvėmis.

    Problema:

    socialiniai ir ekonomianiai nuostoliai.

  9. Dviejų lygių autokelių sankirtos:
  10. 5.1 Ozo prekybos centro kairys posūkis Vilniuje;
    5.2 Ozo – Kalvarijų gatvių sankirta Vilniuje;
    5.3 Geležinkelio stoties aikštės rekonstrukcija Vilniuje (Drujos(Zarasų g.) – Panerių g. jungtis);
    5.4 Ateities - Taikos gatvių sankirta Kaune;
    5.5 Pramonės – Taikos gatvių sankirta Kaune;
    5.6 Žukausko g. - Islandijos pl. sankirta Kaune;
    5.7 Europos pr. - Veiverių g. sankirta Kaune;

    Tikslas:

    pagerinti transporto pralaidumą pagrindinėmis gatvėmis.

    Problema:

    socialiniai ir ekonominiai nuostoliai.

  11. Tuneliai:
  12. 6.1 Birštono – Jonavos gatvių jungtis Kaune.

    Tikslas:

    pagerinti transporto pralaidumą piko metu ar po renginio sporto arenoje ir pan.

    Problema:

    socialiniai ir ekonomianiai nuostoliai.

P.S. PPP – tai visuomeninių statinių statyba ir eksploatavimas už privataus sektoriaus pinigus.

Prašome siūlyti šių ir kitų susisiekimo problemų sprendimo būdus.

manau, kad ir kokie metro marsrutai butu, mieste nebutu tokio chaoso koks yra dabar.... pati iki darbo vaziuoju apie 40min. ryte kol kiekviena sviesofora ar sankriza pravaziuoji tai ir antra sapna susapnuoji:) taigi mano palinkejimai kuo greiciau pradeti metro statybas....

Visi siūlymai puikūs!
Manau, reikėtų spręsti dar kelis klausimus: didžiulė problema yra Verkių gatvė, judant nuo PC Ozas link Valakampių tilto - ten kamščiai yra praktiškai nuolat, net ne piko metu, iš dalies padėtį apsunkina sunkvežimiai, dažnai riedantys i Šiaurės miestelio bazes...
Pilaitėje tragiška padėtis ryte važiuojant link Spaudos rūmų Pilaitės prospektu. Kartais autobusai šį ruožą įveikia per gerą pusvalandį/40 min, nors turėtų per 10 min. Ir stebina tai, jog laisvės pr. viadukas ties Spaudos rūmais nė trupučio šios grūsties nemažina, kadangi automobiliai vis vien kerta Laisvės pr. per apačią, dėl to pilaitiškiams tenka stovėti milžiniškose eilėse.

Dviejų lygių sankryža arba tunelis Liepkalnio g. - Tūkstantmečio g. (Minsko pl.), Vilniuje.

Reikėtų įrengti šviesoforą. Vilniuje, Lukšio ir Kubiliaus gatvių sankirtoje, nes ten labai sunku kirsti Lukšio gatvę dėl intensyvaus eismo ir dėl to kyla nemažai avarijų.

pritariu visiems siūlymams

Manau, kad aktualu spresti lengvuju automobiliu parkavimo problema miesto miegamuju rajonu kiemuose. Cia kiemuose automobiliai nebetelpa, zmones parkuojasi gatveje. Taip is keturiu juostu gatves belieka tik dvi (o kartais ir to nebelieka). Ziema is viso situacija sudetinga.

pasiulymai visi idomus ir tikiuosi, kad igivendinsite.
Teko metro vazineti Stokholme, jokiu kamsciu nera su metro ir labai greitas susisiekimas ir isvis metro paliko lb dideli ispudi.Nuo tasko A iki tasko B pasieki per 10 ar 15 min.
Tikiuosi tai ir pas mus bus :)

jeigu tai igyvendinama su musu politikais? ,,as tikrai uz .. manau sumazetu tikrai masinu gatvese...linkiu sekmes is istvermes darbuose...........

Pritariu visiems pasiūlymams Vilniaus miestui.

Kasdien važinėju iš Antakalnio į darbą į Santariškes.
Visuomeniniu transportu judu mažomis užkištomis gatvelėmis (Žygio, Minties, Apkasų ir pan.), sankryžose gaištu laiką, sankryžose (Apkasų-Kalvarijų, Kareivių-Ozo...). Iš tiesų būtų patogus daug trumpesnis kelias metro į Jeruzalę ir Santariškes, išvengiant spūsčių ir sutaupant daug laiko. Sėkmės siekiant ir įgyvendinant tikslus Jūsų komandai.

puikus siulymai, kuo greiciau juos igyvendinti!

Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...statant metro nebūtina stabdyti eismo, ko negalima išvengti ruošiant gatves antžeminio tramvajaus trasoms.

Draugai

Blog'ai