Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

San Franciske milijardai dolerių naujiems vagonams įsigyti

BART – Bay Area Rapid Transit – Įlankos zonos greitojo susisiekimo sistema, aptarnaujanti San Francisko įlankos teritoriją (San Francisco Bay Area). Šią teritoriją Šiaurės Kalifornijoje sudaro devynios apygardos, kurias supa San Franciskas ir San Pablo žiotys.

Minėta sistema eksploatuojama beveik 40 m., per kuriuos nebuvo atlikta didesnių atnaujinimo darbų, tačiau neseniai BART pranešė įsigysianti naujų traukinių sąstatų už bemaž 3,4 mlrd. dolerių (8,65 mlrd. litų), taip tikintis padidinti pervežamų keleivių srautą, o tuo pačiu atnaujinti greitai penktą dešimtį pradėsiančius skaičiuoti riedmenis.

Projekto pavadinto The New Train Car Project (Naujų traukinių projektas) tikslas pakeisti BART sistemos turimus 669 vagonus naujais 700. Šiuo sprendimu tikimąsi padidinti pervežamų keleivių srautą nuo dabar pervežamų 335 tūkst. iki 500 tūkst. 2035 metais.

Projektas pradėtas 2009 m. vis dar yra ankstyvoje planavimo stadijoje. Per dvejus metus kompanija jau atskleidė penkis galimus naujųjų traukinių dizaino variantus. Anot BART direktorės Lynett Sweet, galutinis sprendimas dėl traukinių dizaino bus priimtas jau šįmet.

Kadangi kelių dešimtmečių perspektyvoje turėtų gerokai išaugti keleivių srautas, naujieji traukiniai turėtų būti ilgaamžiai bei talpesni.

Lynett Sweet teigimu, vagonų vidaus ir išorės dizainas gali gerokai skirtis nuo lygšiol pristatytų. Tarp galimų pokyčių – trejos durys vagone, vietoje dvejų, kitokia sėdynių medžiaga bei pasikeitęs jų dydis, daugiau vietos stovėjimui, dviračiams bei bagažui.

„Norime patraukti dalį sėdimųjų vietų labiau į priekį, taip suteikiant daugiau vietos stovėjimui.“

Kai kurie BART keleiviai buvo itin nepatenkinti senųjų vagonų, 1972 m. pagamintų ir 1995 m. atrestauruotų, sėdimosiomis vietomis, todėl bus stengiamasi projektuoti kiek įmanoma patogesnes ir lengvai valomas sėdynes. Vis dėl to, vietos taupymo sumetimais jos bus kiek siauresnės už pirmtakes, 55 cm pločio. Argumentas siaurinimui toks, kad, pavyzdžiui, Bostono ir Vašingtono metro sėdynes 45 cm, o Los Andželo – vos 42,5 cm pločio.

Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...metro trasas galima įrengti Neries, gatvių ir geležinkelių šlaituose, po gatvėmis, o stotis – esamų pastatų rūsiuose arba po jais.

Draugai

Blog'ai