Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

"Metro Naujienos" - laikraštis apie metro!

Vilniaus metro aistruoliai leidžia laikraštuką "Metro Naujienos" su paskutinėmis naujienomis apie metropoliteno projektą sostinėje ir straipsniais šia tema.

Naujausias numeris: Nr.12 (2008.11.17)

Jame:

  • Susisiekimo infrastruktūra – miesto plėtros stabdis
    Manyti, kad Vilnius išsivers be metropoliteno ar kad apie jį reikia pradėti galvoti tik pasiekus milijoną gyventojų (sovietinę normą metropolitenui statyti), yra neprotinga, net nusikalstama. Bėda ta, kad net profesionalūs anglų tyrėjai, savivaldybės užsakymu tyrę susisiekimo gerinimo galimybę Vilniuje, Vilniaus mieste atsakingojo už transportą nerado. Nors spūstys Vilniaus gatvėse ir toliau didėja, niekas atsakomybės už tai neprisiima ir neatsistatydina. Vadinasi, anglų ekspertų kompanija „Scott Wilson“ teisi – tokių Vilniuje ir nėra. Visuomenė šią klaidą privalo ištaisyti. Tik tokiu atveju galima tikėtis darnios miesto plėtros.
  • Spūstys Vilniuje. Inžinerinė, finansinė, mąstymo problema? (I dalis)
    Pasaulio bendruomenės susiduria su įvairiomis problemomis. Amerikiečiams, sumaniusiems nuskristi į mėnulį, mokslininkai ir inžinieriai pasakė, kad viskas įmanoma, reikia tik laiko ir pinigų. Bus daugiau pinigų, reikės mažiau laiko, ir atvirkščiai. Iš to galima daryti išvadas, kad laikas ir pinigai – jei ne tapatūs, bet labai susiję dalykai.

Ankstesni numeriai parsisiuntimui

Vilniuje Metro geologiniai tyrimai buvo atlikti dar 7 dešimtmetyje, taip pat buvo pradėtas ir projekto rengimas, tačiau SSSR buvo kvaila nuostata, kad metro gali turėti miestai, kurie turi daugiau kaip 1 mln. gyventojų, todėl kalbos apie metro ir nutilo. Jeigu buvo galvojama tada apie metro, kad automobilių buvo vienas kitas, tai manau dabar, kai kiekvienas snarglys turi po kelis, metro turi perspektyvą.

Sveiki,kosmariska padetis su masinu kamsciais.Nusipirkau si menesi autobuso ir troleibuso menesini bilieta,nes sugedo masina.Buvau maloniai nustebintas:miesto transportas funkcionuoja visai neblogai.Manau,kad metro yra butinas Vilniuj.Gatviu nepraplesi, masinu dauges,apie tramvaju nera ko ir galvoti,o pakabinami trukinukai atrodo klaikiai.Pavyzdziui Vokietijoje, Vupertalyje.Metalines konstrukcijos atrodo kaip griuvesiai is Tarkovskio filmo "Stalkeris".

Aš aišku už naujoves ir man patinka metro sumanymas, tačiau, manau pasirinkot ne tą vietą. Manau tiesti per senamiestį yra absurdas...Musų senamiestis tox gražus, kad jį galima su malonumu apeitį visą pesčiom...Nelieskit senamiesčio...Seni namai ir taip yra avarinėje būklėje ir griuva beveik kasmet, o dar metro. Manau yra tinkamesnių vietų.

Mes su troleibusu/autobusu ukiu nesusitvarkome. Dirba nuostolingai. Savivaldybe veluoja sumoketi pinigus.
Pastatys metro, suteiks lengvatas pensininkams ir varys i bankrota.
Kas reguliuos metro bilietu kainas, paleidus pirmaja linija?
Jei cia kisis miesto valdzia, tai sakyciau labai mazai sansu tureti metro po 10 metu.
Beje, visa ta rinkimine reklama, siam portalui garbes nedave.

Ar ne klaida rašinyje „LiSC vado ir partiečių nuomonės skiriasi“ (MN 8)? Gaila, rašinys anoniminis, nėr kaip susisiekti su autoriumi. Bet Partijos programoje transporto ir urbanistikos skyriuose išreikštas noras įsisavinti ES pinigus, investuojant į Klaipėdos uostą, prikaišant gatvėse greičio ribojimo matuoklių ir pan., o apie metro jokios užuominos neradau. Priešingai, A. Zuoko programojo jau giriamas metro kaip neabejotinas pasirinkimas, o buvusi metro kritika (su išlygomis) tramo naudai išimta.

Pritariu 2 svečio komentarui. Apėję senamiestį sutaupysime ir pinigų. Bus galima nutiesti ir daugiau linijų. O mūsų senamiestis nėra labai didelis. Galima jį ir pėsčiomis pereiti. Nebūtinai ten tiesti metro liniją.

Manau, kad senamiesti, kol kas, palikti ramybeje. Metro pradeti tiesti is tolimesniu, miegamuju rajonu. Senamiestis yra zemai, duobeje, ir cia butu labai sunkios geologines salygos. Senamiestis - pestiesiems ir dviratininkams.
Gediminas

As uz metro, jau pries metus buv. parodoje palikau kontaktus. Gaunu visas naujienas. :)
Taciau, gal neikim drastiskai i senamiesti. Pirmmiau tieskim linijas nuo miegamuju rajonu iki konstitucijos prospekto (centro).
Butu realu, greita ir perspektyvu.

Prieš projektuojant meetro, būtina atlikti labai išsamius geologinius tyrinėjimus. Mano manymu geologinės sąlygos gali būti ypač nepalankios tuneliams kasti. Galiali nukentėti senamiesšio statiniai.

Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...metro konstrukcijų eksploatacijos laikas ilgesnis, nes aplinka neardo konstrukcijų, atmosferos poveikis yra minimalus.

Draugai

Blog'ai