Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus
Politikai teisę vadovauti | [−] |
Ekonomistas
Gitanas Nausėda
Efektyvi susisiekimo | [−] |
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis
Negalima kalbėti | [−] |
VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas
Apsisprendimas statyti | [−] |
Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas
Naujovių diegimas | [−] |
Filosofas
Vytautas Rubavičius
Metro projektas sustiprina | [−] |
Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis
Iki 2050 metų | [−] |
Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis
Kaip socialdemokratas, | [−] |
Seimo narys
Linas Balsys
Dirbdamas žurnalistu, | [−] |
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas
Tokio stambaus ir | [−] |
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas
LSA prezidiumas dar | [−] |
Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys
Lietuvos statybos | [−] |
Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas
Vilniaus metro, o ypač | [−] |
Koncepcijos pavadinimas sudarytas iš dviejų žodžių – ecological (ekologiškas) ir local (vietinis). Ecoloco esmė – ekologiškas transportas su kiek įmanoma mažesniu pašalinės energijos poreikiu. Koncepcijos kūrėjų teigimu, projektas skatina „žaliąjį“ judėjimą, jį pakreipdamas nauja linkme. Šios neįprastos įkvepiančio projektavimo ir modernios inžinerijos sintezės rezultatas padėtų gerokai sumažinti metropoliteno eksploatacijos kaštus.
Koncepcija orientuota į metropoliteno tinklo plėtrą miestuose jau turinčiuose metro bei dar tik planuojančius įsirengti. Gerokai sumažėjusios eksploatacinės išlaidos gali tapti postūmiu mažesniems miestams įsidiegti metro tinklą, taip atnešant didelę naudą bendruomenei. Metropolitenas taip pat prisidėtų prie miesto kelių tausojimo bei viliotų turistus.
Ecoloco metro veikimo principas
Judant vienai ar kitai transporto priemonei veltui iššvaistoma daugybė energijos ir tik mažas jos procentas panaudojamas prasmingai, pavyzdžiui, salono šildymui. Požeminis metro dėl savo uždarumo yra palanki terpė daug didesniam šios energijos procentui susigrąžinti. Koncepcijos veikimo principas grįstas didžiulių oro srautų, sukurtų traukiniui judant tuneliu, „įkinkimu“ elektrai gaminti. Tam tikslui Ecoloco tuneliuose įrengiamos vėjo turbinos sukančios elektros generatorius, tiekiančius energiją į traukinių maitinimo tinklą.
Be abejo, nuo energijos tvermės dėsnio niekur nepabėgsime, tačiau pasitelkus jau praktikuojamas technologijos, tokias kaip regeneraciniai stabdžiai, šiluminių nuostolių panaudojimą keleivių komfortui užtikrinti, galėtume gauti stebėtiną rezultatą.
Amerikiečio dizainerio Colby Cooko teigimu, reikia didesnių postūmių mąstyti plačiau ir ieškoti naujų, efektyvesnių būdų viešojo transporto švaistomai energijai grąžinti traukiniams varyti tinkamą formą. Net jei Ecoloco traukiniai ir nėra pajėgūs visiškai atsiriboti nuo pašalinių energijos šaltinių, jie gerokai atpigintų metropoliteno tinklo eksploataciją.
Pasakojimas apie Rennes miesto metropoliteną