Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Vilniaus metropoliteno linijos - tinkamos

Tinklapio lankytojai 11.07-11.14 vykusios apklausos metu nusprendė, jog dabar siūlomos metropoliteno linijos yra pakankamai geros, jog būtų įrengtos, t.y. tinkamos naudoti. Tai - džiugi žinia, mat žinia jog dėl linijų vyksta nemažai diskusijų.

59% lankytojų mano, jog toks trasų išsidėstymas yra patogus, tinkamas, galimas. Prieš pasisakė tik kas ketvirtas žmogus, dar apie 16% - nežino. Abejojantiems konkurso rezultatais, jei tokių yra, galėsime dabar ir ateityje pateikti balsavusiųjų IP adresus kad jie patys įsitikintų ar balsuojama sąžiningai.

Šią savaitę domimės: ar stengiatės važiuodami išvengti grūsčių?

Turiu is dalies pritarti komentaro autoriui. Apklausa "Vilniaus metro" tinklapyje tikrai nelabai ka irodo, nes visiskai neaisku kokie zmones dalyvavo apklausoje. Ir balsavimo saziningumas nieko nelemia.
Pirmiausia, kad apklausa butu reprezentatyvesne, reiketu papildomai issiaiskinti apklausos dalyviu amziu, issilavinima, pajamas ir t.t. ir pan. (uzduoti papildomus klausimus). Tokiu atveju galetu paaisketi, kad apklausos dalyviu struktura neatitinka Vilniaus gyventoju strukturos. O gal dauguma balsavusuiu yra ne Vilniecia ir t.t. ir pan.
Rezuiumuojant: apklausa negali but8i kriterijus, lemiantis metro tinklo liniju tinkamuma. Tam reikalingi kokybiski keleiviu srautu tyrimai. Nes dabartiniam projektui naudoti 2000 metu duomenys, o miestas pletesi, augo ir keitesi per ta laikotarpi.
Aisku, reikia ir zmoniu nuomeniu, bet jos negali buti lemiamas argumentas, nes metro statyba yra didele dalim techninis klausimas, reikalaujantis tam tikros kompetencijos...

ups, datą sumaišiau delfio apklausos: 2007-11-09 :)

O jūs mane gerai girdite :) Tad girdėkit ir tai: tai nereprezentatyvi apklausa - juk natūralu, kad metro puslapyje lankosi tie, kuriems įdomus projektas, bet tai nereiškia, kad visi tie lankytojai yra pajėgūs nuspręsti, kas geriausia. Negaliu ir pats pretenduoti į absoliučią tiesą, bet kritiką gaudykit - ji praverčia. Bėda tokia, kad jei daugybe diskusijų vadinat 2 žmonių pašnekesį, tai prasti reikalai; aktyvumo reikėtų, kad iš abiejų pusių įsijungtų (nes aš kaip ir vienas, vargšelis..?), o dar geriau, kad atsirastų kuo daugiau naujų požiūrių, kurie dar nesuteplioti nei "rentinio", nei "systros" :)

IP adresai nieko negelbės, galima "paraginti" ir artimuosius, darbuotojus namuose balsuoti :) Nors čia ne tas atvejis, kad tą vertėtų daryti, tiesiog pati apklausa yra nevykusi savo prigimtimi ir neglai duoti rezultatų, kuriais verta būtų patikėti.
Ką noriu pasakyti, per daug sureikšminate apklausas (o kai dar tokios...). Apklausos internete yra niekinės (apklausa = 0). Apklausom apskritai niekada negalima pasitikėti 100%; geriausiu atveju būna 99% ar 95%, kad pataikysi - bet vis tiek tai yra tikimybė. Dar baisiau, kad žmogus yra nenuspėjamas; juk galima gauti iš asmens bet kokį atsakymą; arba atsakinės vienaip dėl išorinės poveikio. Ir pats blogiausias variantas - nemokėti užduoti klausimo, kaip yra su šios savaitės klausimu, nes man, pvz, neaišku, kuriai kategorijai prisiskirčiau - kaip aplenkti grūstį, jei ji yra per visą miestą? :) Galų gale apie kokią grūstį kalbate: grūstis keliuose ar grūstis visuomeniniame transporte - tas paaiškėja iš klausimo konteksto, bet nepasakote, ką jūs laikote grūstimi. Kas jei aš iš balbieriškio kaimo ir man 5 automobiliai, stovintys vienas paskui kitą, jau yra kamštis (grūstis)? Kitas grįžęs iš dublinų ir londonų (kaip tikras svetimos kultūros ekspertas pasakys) nusišypsos ir pasakys - "kaimas, jūs nematėte kamščių... Va jau tokie būna, kai 10000 automob stovi aplinkelyje ir t.t." Juk nelygiaverčiai būtų atsakymai? Sakot, truputį nuo klausimo esmės nutolau? Visai ne, tiesiog labai daug netikslumų; ir respondentas nesuras kategorijos (pvz. neaišku, kam atiduotų balsą Pasvalyje gyvenantis interneto naudotojas), kuriai galėtų prisiskirti.
Ir apskritai, kokią išvadą iš tokio klausimo padarysit? :) Ką klausimas pasako apie mus? Nieko :)
Nekenčiu statistikos ir kiekybinių metodų, nekenčiu reklamos, nekenčiu metro :D
Pavyzdys iš gyvenimo: jei delfi apklausoje 2007-11-04 30% pasakė, kad grigaravičius turi atsistatydinti, 56%, kad ne, 14% "nežiniukų" - ar iš to plaukia išvada, kad rytoj grigaravičius gali toliau ramiai sėdėti savo kėdėje, nes jį "legitmavo" delfis? Pasirodo ne, nes jam teko pasišalinti kartu su Šukiu... "Tautos balso" neišgirdo, kaip čia taip? :)

Konkrečiai ŠI apklausa: kodėl manot, kad sprendimas yra geriausias? "59% lankytojų mano, jog toks trasų išsidėstymas yra patogus, tinkamas, galimas." Tarp kitko, neatsimenu, kad klausime būtų buvę žodžiai "patogus, tinkamas, galimas"; todėl būna įprastai apklausų archyvas, tada ir patikrinčiau, ar tikrai taip klausimas skambėjo.
25 + 16 = 41% - ir jūs nurašote šitą skaičių? Žiūrėkitės, rizikuojate baisia tautiečių nemalone, nes jie nėra tik pilka ir kvaila masė :)