Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Konferencija „Viešojo transporto problema Vilniuje: METRO alternatyva“

Vilniaus miesto gyventojams, vis labiau kenčiant nuo didėjančių spūsčių keliuose, tampa aktualus klausimas „kokia situacija keliuose bus ryt, po penkerių, dešimties metų?“ Tuo tarpu miesto planuotojai mąsto, kaip išgydyti miesto ligą, it metastazės išplitusią jau po visą sostinę.

Siekdami paskatinti iš esmės ir ryžtingai spręsti susisiekimo problemą, kaupianti informaciją apie viešąjį transportą ir metro viešoji įstaiga „Vilniaus metro“ kartu su Naujosios viešosios vadybos fondu organizuoja konferenciją „Viešojo transporto problema Vilniuje. METRO alternatyva“, skirtą aptarti metropoliteno įdiegimo galimybes sostinėje bei su jomis supažindinti visuomenę.

Konferencija vyks Sausio 24-ą dieną 13:00-18:00 viešbučio Best Western Naujasis Vilnius konferencijų centre. Registruotis į konferenciją galima iki Sausio 19-os dienos, užpildžius registracijos anketą. Konferencijos dalyvių skaičius ribotas, tad pirmenybė bus teikiama užsiregistravusiems anksčiau.

Dalyvavimas konferencijoje yra NEMOKAMAS.

Registruotis į konferenciją reikia čia

Kodel persam tai metro tai "oranzini"tramvaju?Tai labai brangu.Nei vieno zodzio apie MONOBEGIUS,kurios protingai pastate Vokietija,Japonija.Tai begarso judancios vagono tipo transporto priemones virs zemes,nereikalauja daug vietos atramos,ekologiskas,patogus transportas,netrukdo kitiems eismo dalyviams,funkcianalus,grazus,modernus,pigiau nei kiti begiais riedanciai transportai.

Vienbegius visvien centre reiketu kisti po zeme. Ar jie pigiau dar nera taip aisku- betonines konstrukcijos nera nemokamos. Ten yra ir pasleptu kastu. Aisku, kad vienbegiai pigiau uz estakadini metro (kuris gali but brangesnis uz pozemini). Bet toliau neakivaizdu. Be to- klimato poveikis (reikes traukinius sildyt ir t.t. ir pan.
Dar viena problema- vienbegi sunkiau tiesti neisilgai gatviu (trukdo namai). Zodziu ideja ne savaime bloga, bet be akivaizdziu pranasumu...

vazinejau daugelyje europos didmesciuose metro. labai geras ir greitas susisekimo budas.

Kodel persam tai metro tai "oranzini"tramvaju?Tai labai brangu.Nei vieno zodzio apie MONOBEGIUS,kurios protingai pastate Vokietija,Japonija.Tai begarso judancios vagono tipo transporto priemones virs zemes,nereikalauja daug vietos atramos,ekologiskas,patogus transportas,netrukdo kitiems eismo dalyviams,funkcianalus,grazus,modernus,pigiau nei kiti begiais riedanciai transportai.

Emmm..
Konferencija „Viešojo transporto problema Vilniuje: METRO alternatyva“.
Mes ieskosim metro alternatyvos? =] Nu nu, o as galvojau, kad jus metropoliteno vis del to norite :)))

Pavadinima reiktu suprasti labai paprastai- METRO yra viena is viesojo transporto vilniuje sprendimo alternatyvu. Juk yra dar tramvajus, lynu keltuvai ir kitos egzotiskos transporto priemones....

Tikiuosi Vilnius bus siuolaikiskas Europinis miestas,su normaliu viesuoju transportu,tai butu didele pazanga.

Metro butu geriau, nei tramvajus. Nors Londone metro vaziuoti brangu, bet pvz. Lisabonoje metro vaziuoti pigiau, nei autobusu (Metro 0.75ct, aut.1.35ct). Linkiu Vilniui nepasisiukslinti!

jei duos arbatos-butinai ateisiu.

tokiuosi,konferencijoje bus galima arbatos atsigerti, ir suzinoti Vilniaus miesto savivaldybes planus tikslius apie metro statybas o ne siaip mykciojimus !