Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Kompaktiški parkingai atveria požemines erdves automobiliams

Aut.:Audrius Čepulis

Automobilių gausa ir parkingų trūkumas kelia ne tik nepatogumų miestiečiams, bet ir neigiamai įtakoja miestovaizdį. Jau tapo įprasta, kad Vilniaus kiemai ir žaliosios zonos užkimštos automobiliais, o senamiestyje jais nusėti šaligatviai ir skverai. Parkavimo problemas ir architektūrinę taršą išspręstų pilnai automatizuoti, kompaktiški parkingai po žeme.


Sektinas italų pavyzdys

Šią naujovę Lietuvoje UAB „Metroprojekto“ specialistai, detaliai susipažinę su parkingų įrengimo technologija, atsivežė iš Italijos. Verta paminėti, kad tokio tipo pirmas Italijoje įrengtas parkingas pernai atšventė 15 metų jubiliejų. Susidomėjimą sukėlė tai, kad vos 24 m2 antžeminį plotą užimančiame parkinge galima parkuoti nuo 60 iki 108 automobilių. Taip pat didelio dėmesio vertas automobilio parkavimo paprastumas ir saugumas. Požeminio parkingo erdvė cilindro formos. Šis cilindras 20 m skersmens ir 16 -20 m gylio (priklausomai nuo aukštų – vietų skaičiaus). Viename aukšte telpa 12 automobilių. Pagrindinė parkingo konstrukcija – „gręžinio gręžinyje“ principu suformuota apvali atraminė siena, kuri ir sudaro cilindro formą.

Požemyje parkuotas automobilis nebus apsnigtas ar apšalęs, nes nuolat kontroliuojama vidaus oro temperatūra nebūna žemesnė nei +50 C. Automobilio sugadinimo ar apiplėšimo atvejis taip pat negalimas, nes parkingo vidaus erdvę 100% saugo judesio davikliai ir veikia vaizdo stebėjimo kameros.


Parkingu paprasta naudotis

Užvažiavus automobiliu ant parkavimo aikštelės, vairuotojas išlipa iš automobilio ir, priėjęs prie specialios parkavimo konsolės, nuskenuoja savo kreditinę kortelę arba elektroninį parkavimo bilietą. Tuomet parkavimo sistema suveikia ir nuleidžia automobilį į požemyje esantį kompaktišką parkingą. Automobiliui garantuojamas visiškas saugumas, nes bendroje parkingo sistemoje įdiegtos priešgaisrinė, ventiliavimo, nutirpusio vandens atsiurbimo, vaizdo stebėjimo, judesio fiksavimo sistemos. Atėjęs paimti automobilį savininkas nuskenuoja tą pačią kreditinę kortelę ar elektroninį parkavimo bilietą ir automatinė sistema per 1 minutę 20 sekundžių paduoda automobilį į parkavimo aikštelę. Apsaugos sistemai leidus paimti automobilį, belieka sėsti ir važiuoti.


Parkingas valdomas informacinių technologijų pagalba

Parkingų valdymui įkurtas centras, iš kurio atskirų objektų darbas kontroliuojamas nepriklausomai nuo to, kokiu atstumu jis nutolęs. Informacinių technologijų pagalba stebimas parkavimosi procesas ir, reikalui esant, sprendžiamos iškilusios problemos. Tuo atveju, kai reikalingas žmogaus įsikišimas (pvz.: krintantys lapai, įmestas sviedinys ir pan.), valdymo centro darbuotojas susisiekia su tą teritoriją prižiūrinčios bendrovės specialiai apmokytu darbuotoju ir sutvarko kilusią problemą. Gedimo atveju, problema sprendžiama analogiškai kaip ir skalbimo mašinos ar kavos aparato gedimo atveju. Tai trumpalaikis, greitas ir elementariai sutvarkomas dalykas.


Koncesija – tinkamiausias būdas

Italijoje tokius projektus įgyvendina verslininkai bendradarbiaudami kartu su viešuoju sektoriumi (PPP). Italijos specialistų teigimu 7 aukštų, 84 vietų parkingo įrangos nupirkimas Italijoje ir jos sumontavimas Lietuvoje (montavimo darbus ir personalo apmokymus atlieka gamintojas) kainuotų apie 5 mln. litų. Lietuvos specialistų skaičiavimais tokio parkingo konstrukcijos statyba su aplinkos sutvarkymu kainuotų antra tiek kiek įranga ir jos montavimas.

Italijoje apžiūrėta parkingų sistema nustebino ir automobilių parkavimo kaina. Čia dėl palankaus ir lankstaus valdžios požiūrio į verslą, parkingo statybos ir eksploatacijos kaina leidžia eksploatuojančiai įmonei pelningai dirbti, kai vienos parkavimo valandos kaina 60 euro centų. Tiesa, pirmos 5 parkavimosi minutės nemokamos, nes (kaip pasakojo atstovas) pastačius automobilį būna, kad žmogus apsižiūri palikęs akinius, piniginę ar pan., tuomet be jokių problemų galima automobilį iškelti iš parkingo, paimti paliktą daiktą ir vėl nuleisti. Ir tai nieko nekainuos. Naudojantis parkingu ilgesnį laiką ar norint būti nuolatiniu klientu, taikoma nuolaidų sistema. Nustatyti dienos, nakties, paros, savaitės ir mėnesio parkavimosi tarifai. Tokiu būdu parkingas tampa dar patrauklesnis ir populiaresnis.



Ir pas mus tokių reikia . Norečiau, kad būtų mano kieme.