Į Stokholmo viešojo transporto infrastruktūros vystymą siūloma investuoti 67 mlrd. litų

Švedijoje Stokholmo metro operatorius MTR, konsultavimo įmonė SWECO bei statybų bendrovė „Skanska“ pateikė 169 mlrd. kronų (67 mlrd. litų) vertės siūlymą investuoti į šalies sostinės viešąjį transportą. Siūloma studija grindžiama tuo, jog iki 2070 m. gyventojų skaičius Stokholme padvigubės, todėl būtina atitinkamai paruošti viešojo transporto infrastruktūrą. MTR ir partneriai tikisi, jog šiuo žingsniu bus pradėtas planavimo procesas, kuris paskatins mąstyti apie viešojo transporto infrastruktūrą ilgalaikėje perspektyvoje.

Vienas pagrindinių pateiktos studijos siūlymų – 111 mlrd. kronų (44 mlrd. litų) kainuosianti žiedinės metro linijos transformacija į dviejų pusapskritimių formos tinklą, perorganizuojant kai kurias dabartines trasas. Naujas Mėlynosios linijos ruožas bei siūloma tiesti Geltonoji linija sukurtų papildomus maršrutus per centrinę Saltsjö–Mälaren miesto dalį. Šis žingsnis leistų padidinti pervežimo talpą tiek, jog būtų galima toliau plėsti metro tinklą bei kovoti su išaugsiančiu eismo intensyvumu. Viso pasiūlyta nutiesti 86 km metropoliteno linijų bei jų ruožų.

Studijoje taip pat teikiamas siūlymas modernizuoti 122 km įprastinio geležinkelio, pertvarkyti ir sukurti naujus autobusų maršrutus, dviračių takus. Tikimasi, jog kelionių skaičius dviračiais išaugs nuo 10 iki 40 proc., o kelionių automobiliais tiek pat sumažės.

Studijoje numatyti ir ilgalaikių projektų finansavimo būdai, tokie kaip viešojo ir privačiojo sektorių partnerystė bei infrastruktūros projektų finansavimas lėšomis, gautomis iš nekilnojamojo turto vystymo. Preliminariai paskaičiuota, jog dėl išaugusios nekilnojamojo turto vertės būtų galima padengti iki 59 proc. visų siūlomų projektų kainos. Šie būdai dar netaikyti Švedijoje, tačiau Stokholmo metropoliteną eksploatuojanti Honkongo įmonė MTR Corp jau yra juos taikiusi savo šalyje.

Sekite mus "Facebook"