Apskrito stalo diskusijos dėl metropoliteno sistemos apžvalga




Š.m. vasario 25 d. Vilniaus miesto savivaldybėje „Metro sąjūdis“ organizavo apskrito stalo diskusiją dėl viešojo transporto modernizavimo ir metropoliteno, kaip vienos iš galimybių, diegimo Vilniaus mieste.






Vicemeras Romas Adomavičius

2011 m. vasario 14 d. ūkio subjektų grupė pasirašė sutartį su Vilniaus m. savivaldybe dėl viešojo transporto planavimo dokumento, kuris įvertins, kaip turi būti plėtojamas viešasis transportas ir kokios sostinei reikia elektrinės viešojo transporto rūšies – metro ar tramvajaus. Išvados bus pateiktos plačiajai visuomenės bei politikų svarstymui. Esant bendram sutarimui, Metropoliteno sistemos diegimą bus siūloma paskelbti Valstybei svarbiu ekonominiu objektu.




„Metro sąjūdžio“ valdybos narys Juozas Zykus

„Užsienio patirtis rodo, kad brangiausiai kainuoja diskusijos dėl Metro statybos, kurios kai kuriose šalyse tęsiasi net iki 50 metų. Lietuvos visuomenėje diskusijos ir svarstymai tęsiasi jau tris dešimtmečius. Tik esant aiškiai politikų pozicijai dėl Metropoliteno pripažinimo Valstybei svarbiu ekonominiu projektu, atsirastų reali galimybė Metropoliteno įgyvendinimui.“



J. Zykaus pranešimas




VGTU docentas Andrius Jaržemskis

Europoje metro statomas miestuose, kuriuose gyventojų skaičius siekia nuo 200 tūkst. iki 1.150 tūkst. gyventojų. Metro pagalba sprendžiama intensyvaus eismo mieste problema – spūsčių, taršos ir triukšmo mažinimas. Amerikoje metro tiesiamas į vystomus priemiesčius, siekiant pagyvinti jų vystymąsi. Metro įtaka vietinei ekonomikai labai didelė. Netoliese metro stočių esančio nekilnojamo turto kainos išauga 30-50 proc. lyginant su kitomis vietovėmis, taip pat sukuriamos naujos darbo vietos.

Doc. A. Jaržemskio pranešimas



SĮ „Vilniaus planas“ vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis

Vilniaus miesto transporto spec. plano ruošėjai š.m. gegužės mėn. pateiks miesto visuomenei ir būsimai Tarybai keletą pasiūlymų kaip iš esmės pagerinti viešojo transporto būklę. Tarp pasiūlymų bus ir Metropolitenas. Ką pasirinks miesto visuomenė ir ją atstovaujanti valdžia, parodys ateitis.


Mindaugo Pakalnio pranešimas




Profesorius Jurgis Vanagas

Greitojo viešojo transporto sistemos (metropoliteno) poreikį Vilniuje diktuoja ne vien miesto, bet ir viso krašto teritorinio planavimo aktualijos, jų tarptautinis kontekstas. Be jos sostinė prarastų planuojamą vaidmenį Baltijos jūros regiono miestų tinkle.




Profesoriaus J. Vanago pranešimas









Profesorius Kastytis Dundulis

Geologiniai tyrinėjimai atlikti iki 50 metrų gylio, leidžia teigti, kad geologinės sąlygos Metropoliteno įrengimui pakankamai geros.



Profesoriaus K. Dundulio pranešimas







„Tiltra Group“ koncesijų departamento vadovas Vitoldas Sapožnikovas

„Pažangius visuomeninio transporto plėtros projektus Lietuvoje įgyvendinsime tada, kai bus pradėtas plačiai taikyti viešosios ir privačios partnerystės (PPP-Public Private Partnership) principas. Tam šiai sričiai yra reikalinga stipri viešojo sektoriaus parama".



V. Sapožnikovo pranešimas




Seimo narys, profesorius Kęstutis Masiulis

Konservatoriai savo partijos programoje numatę siekti Metro sistemos sukūrimo. Ministras pirmininkas yra davęs pavedimą ministerijoms išnagrinėti galimybę šį projektą paskelbti svarbiu ekonominiu objektu. Šiuo klaisimu inicijuosime diskusiją ir Seime.




Labai reikalinga Vilniui, moderni transporto priemonė.
Didžiausi privalumai - neteršia oro, nesudaro transporto "kamščių",
nekelia triukšmo, netrukdo judėti kitoms transporto priemonėms.
Būtų pasiūlymas sukurti dar vieną maršrutą - Perkūnkiemis(arba netgi
Tarandė arba Avižieniai) - Centras - Stotis(arba oro uostas).

Labai laukiam metro, greičiau statykit!

Sekite mus "Facebook"