Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryža – ar tikrai iki smulkiausios detalės apgalvotas projektas?

Autorius Dalius Maniušis

Šių dienų Vilniaus miesto viena didžiausių problemų – susisiekimo infrastruktūra. Kasdienės spūstys gatvėse tapo jau įsisenėjusia žaizda, kurią labai sunkiai sekasi gydyti.

Vienas iš tokių miesto skaudulių – Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryža. Čia kasdien nusidriekia didžiulės automobilių eilės, o piko metu ši sankryža tampa ypatingai problematiška.


Situacijos planas

Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvių sankryžoje spūstis atsiranda dėl to, kad automobiliai, važiuojantys iš Ukmergės gatvės į T. Narbuto gatvę, jau stringa prie įvažiavimo į žiedą, todėl nusidriekia norinčiųjų sukti dešinėn į T. Narbuto gatvę „uodega“. Dėl to, iš G. Vilko gatvės atvažiavę automobiliai sustoja gretimoje juostoje ir, bandydami įsilieti į eismo srautą, tokiu būdu užkemša gatvę.


Kamščių priežastis (žalieji automobiliai – atvažiavę iš Ukmergės gatvės, raudonieji – iš G. Vilko gatvės)

Rytinio piko metu reikėtų išvengti automobilių, judančių „raudonųjų automobilių“ trajektorija. Tai galima būtų padaryti visiškai uždraudžiant tokį manevrą rytinio piko valandomis, t.y. 7 – 9 valandomis. Dėl šio draudimo, automobiliams, važiuojantiems G. Vilko gatve į T. Narbuto gatvę, reikėtų sudaryti lankstą per Ozo gatvę, tokiu būdu nuvažiuojant papildomai 1,4 km, bet tai tik apie 2 – 3 min. kelio, kai tuo tarpu kamštyje prastovima 10 – 15 min., o tai reiškia ir papildomas kuro sąnaudas bei papildomą taršą.


Apvažiavimo schema atvažiuojantiems iš Geležinio Vilko gatvės

Na, o Žalgirio gatve važiuojantieji šią sankryžą turėtų aplenkti per Linkmenų gatvę. Nors ir rytinio piko metu iš Žalgirio gatvės atvažiuojančių automobilių nėra daug, tačiau dėl padidėjusio srauto šia gatve, ja būtų galima padaryti vienpusį eismą nuo Žalgirio gatvės link Konstitucijos prospekto.


Apvažiavimo schema atvažiuojantiems iš Žalgirio gatvės

Be to, didinant gatvių pralaidumą, reikėtų atlikti nedidelius gatvės praplatinimus, atsisakyti įvažiavimo bei išvažiavimo iš degalinės ir vietoj to įrengti dar vieną eismo juostą bei atsisakyti vienos eismo juostos, vedančios tiesiai Ukmergės gatve (ji praktiškai yra nereikalinga) ir vietoj to įrengti papildomą juostą automobiliams, atvažiuojantiems link Neries upės.

     
Taip yra                                                 O taip galėtų būti
(raudonomis linijomis pažymėti pakitimai)

o neiseina atskirti srautu nuo ukmerges gatves ir gelezinio vilko paliekan po pora juostu
Ukmerges gatve vaziuojantiem sviesaforas neribotu o gelezino vilko kartas nuo karto uzsidegtu raudonas kad nuo ukmerges gatves praleist sukancius i kaire

O pėstieji?

Ukmergės, geležinio vilko, žalgirio ir saltoniškių gatvių sankryžos rekonstrukcijos projektas yra paruoštas. Vilniaus bendrajame plane numatytas ir šio projekto įgyvendinimas. Pateikti eismo koregavimai ilgalaikės naudos neatneš, nes reikia pilnos rekonstrukcijos.

Sveiki,
jau nuo pasiulymo praejo 2.5 metų.Per tą laiką pradėta statyti nelabai reikalinga estakada iš Geležinio Vilko į Goštauto gatvę .Vietoj jos galėjo dalinai rekonstruoti
Geležinio Vilko ir Žalgirio gatvių sankryžą-iš Geležinio Vilko į Žalgirio gatvę negilų 2,3m aukščio dvieju juostų tuneliuką ,KELI SUNKVEŽIMIAI apvažiuos kitu maršrutu,ir taip pat Geležinio Vilko gatvę link Santariškių pakelti ant dviejų juostų estakados . Pinigai manau būtų panašūs kaip ir Goštauto estakados.

Būtina šią sankryžą kuo skubiau rekonstruoti. Kažkur skaičiau, kad šioje sankryžoje lyg ir planuojamas tunelis (optimaliausias variantas nuo Žalgirio g. link "Panoramos" sankryžos). Bet pirmiausiai galima būtų neleisti važiuoti tiems, kurie važiuoja į kalną Ukmergės gatve, juk kam tada skirta estakada. Kai tuo tarpu leidžiantys nuo kalno negali per juos pasisukti į Žalgirio gatvę.

O galetu buti estakada jungianti Konstitucijos ir Narbuto gatves (idealiu atveju automobliai nuo estakados nuvaziuotu jau uz Panaramos/ Forum Palace sviesaforu), ziedo apkrovimas sumažėtų ir problema išsispręstų. Taip pat dabar sudėtinda autobusams iskisinejantiems "nosi" is stoteles prie Danske banko, nors su minimaliais pakeitimais (tiesiog apie 5m pailginus stotele) jie galetu sklandizia isilieti i srauta.

Sekite mus "Facebook"