Reply to comment

Piliečių asociacijos
"Metro sąjūdis" pirmininkas
Juozas Zykus

Metro sąjūdis – užgimė kaip pilietinė iniciatyva išspręsti didžiausią Lietuvos sostinės problemą – susisiekimo problemą. Šiuo metu piliečių asociacija „Metro sąjūdis“, vienija apie 6000 narių, remiančių metro diegimo Vilniaus mieste idėją.

Suburtas specialistų „Metro forumas“ kartu su Lietuvos statybos inžinierių sąjunga atliko metropoliteno įdiegimo galimybių studiją, kurioje išnagrinėtos metropoliteno įdiegimo galimybės geologiniu, ekonominiu, paminklosaugos ir kitais aspektais. Atrinkta pirmoji 7 km atkarpa Pilaitė – Baltasis tiltas. „Metro forumo“ įkurtose darbo grupėse: statybos organizavimo, ekonomikos, finansų ir investicijų, tyrinėjimo ir projektavimo, teisinės bazės kūrimo, ryšių su visuomene dirba apie 50 specialistų, visuomenės veikėjų, mokslininkų.

„Metro forumo“ specialistai nuolat gilina žinias apie metropoliteno įdiegimo eigą kituose Europos miestuose. Todėl nuolat organizuoja išvykas į kitus Europos miestus. Mus priėmė ir apie metropoliteno įdiegimo ir eksploatacijos peripetijas informavo Maskvos, Minsko, Oslo, Atėnų, Madrido, Briuselio, Helsinkio, Prahos, Niurnbergo, Amsterdamo metropoliteno statytojai ir eksploatuotojai.

Užsienio metropoliteno specialistai pabrėžia, kad didžiausios problemos diegti metropoliteną yra psichologinės, todėl didelis dėmesys skiriamas visuomenės bei politikų švietimui, siekiant paneigti jau kelis dešimtmečius žmonių ir valdžios sąmonėje įsišaknijusius mitus:

  1. Metro galima statyti mieste, kur yra 1 mln. gyventojų, kai tuo tarpu daugiau kaip dvidešimtyje Europos miestų, mažesnių už Vilnių, metro sėkmingai veikia.

  2. Metro statyti galima tik biudžeto lėšomis, kai tuo tarpu kitose šalyse tokie projektai sėkmingai įgyvendinami taikant viešojo ir privataus finansavimo modelio taikymą (PPP).

VšĮ „Vilniaus Metro“, būdama Tarptautinės visuomeninio transporto asociacijos (UITP) nare, dalyvauja tarptautiniuose Metro kongresuose, kuriuose nagrinėjamos susisiekimo problemos.

2010 m. balandžio mėnesį VšĮ „Vilniaus metro“ kartu su Vilniaus miesto savivaldybe organizavo tarptautinę konferenciją Vilniuje „Naujų viešojo transporto rūšių diegimo Vilniuje perspektyvos ir galimybės“. Metro darbo grupės priimtose išvadose ir rekomendacijose atsispindi tai, kad susisiekimo sistemos konkurencingumą lemia greitis, komfortas, saugumas, ekonominis efektyvumas bei šios sistemos suderinamumas su kitomis susisiekimo sistemomis, o ne jos įrengimo kaina. Tokią sistemą galima įrengti tik kitoje erdvėje nei jau egzistuojančios susisiekimo sistemos.

2010 m. gruodžio mėn. „Ateities miesto“ organizuotoje tarptautinėje konferencijoje „Metro sąjūdžio“ pirmininkas Virginijus Daukas skaitė pranešimą „Metropolitenas Vilniuje – pagrindinė XXI amžiaus Lietuvos viešojo transporto inovacija“. 2011 m. sausio 18 d. Europos statybų technologijų platformos (toliau ECTP) organizuotoje konferencijoje Paryžiuje šalia tokių šalių kaip Prancūzija, Ispanija, Vokietija, Norvegija, Airija ir daugelis kitų, Lietuvai atstovavo du „Vilniaus metro“ iniciatyvinės grupės nariai, kurie dirbo „Miesto mobilumo ir ekologiškos infrastruktūros“ darbo grupėje. Šioje konferencijoje priimti siūlymai ir galutinai suformuotas įstatymų pataisų komplektas bus pateikti Europos komisijai. 2011 m. gegužės mėnesį planuojama Vilniuje surengti tarptautinę konferenciją tema „Mažesnių miestų metropolitenai: jų atsiradimo priežastys ir teikiama nauda“. „Vilniaus metro“ informacijos sklaida vykdoma per įvairias žiniasklaidos priemones bei svetainę www.vilniausmetro.lt.

Jau tradicija tapo kasmet organizuojamas Vilniaus metro entuziastų solidarumo maratonas pirma planuojama metro trasos atkarpa Spaudos rūmai – Baltasis tiltas.

Reply

  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.

More information about formatting options

CAPTCHA
This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Sekite mus "Facebook"