Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Ateities transportas - šiandien

V, VŽ savaitgalis
2007-02-21 13:34:45 

Kol Vilnius tebelaukia senoviško greitojo tramvajaus, Londonas, Roma ir Ispanijos miestas Kasteljon de la Plana imasi diegti tarsi iš mokslinės fantastikos nusižiūrėtą automatinę transporto sistemą. Už naujoviškų taksi vairo nesėdės nei žmonės, nei robotai - vairo jose apskritai nėra.

Europos Sąjungos remiamas "CityMobil" projektas, kuriame dalyvauja 28 partneriai iš 10 šalių, bando sujungti tai, ką šiuolaikiniuose miestuose iš pažiūros sujungti neįmanoma: viešąjį ir privatųjį transportą. 40 mln. EUR vertės "CityMobil" eksperimentu siekiama atskleisti automatizuotų transporto sistemų galimybes kovoti su transporto grūstimis, mažinti aplinkos teršimą ir pan.

"CityMobil" remiasi Didžiosios Britanijos bendrovės ATS sukurta "ULTra" technologija. Iš esmės tai - asmeninėms reikmėms skirtų automatiškai valdomų elektromobilių, judančių specialiai jiems skirtuose transporto koridoriuose, tinklas. Dabar vyksta "ULTra" transporto sistemos bandymai. Po poros metų ja naudotis jau bus galima Londono Hitrou oro uoste (5-ame terminale), naujajame Romos parodų centre ir Kastilijos miesto Kasteljon de la Plana gatvėse.

Važiuoti "ULTra" (Urban Light Transport) taksi be vairuotojų, pasak sistemos kūrėjų, bus paprasta. Miestą aprėpiančioje šios transporto sistemos dalyje bus įrengtos "ULTra" stotys. Į jas atėję keleiviai į specialius terminalus turės įdėti savo mikroprocesorinę kortelę ir sensoriniame ekrane pasirinkti kelionės tikslą - reikiamą stotį. Netrukus (bendrovės ATM tvirtinimu, 95% keleivių tereikės laukti tik 10 sek.) prie terminalo privažiuos jiems skirtas elektrinis vežimėlis, kurio duris galės atidaryti tik kelionę užsakiusio žmogaus kortelė. "ULTra" valdymo sistema užprogramuoja konkrečią transporto priemonę važiuoti kliento pasirinktu maršrutu, kuris gali skirtis nuo tų, kuriuos renkasi kiti į "ULTra" stotį atėję keleiviai. Taigi nors "ULTra" primena įprastas metro ar autobusų stotis, keleiviai jose iš esmės išsikviečia taksi, nes norimu maršrutu keliauja ne kartu su kitais, bet vieni patys.

3,7 m ilgio ir 1,4 m pločio "ULTra" elektromobilyje yra 4 sėdimosios vietos (maksimalus keleivių ir bagažo svoris - 500 kg). Elektromobilis juda 40 km/val. greičiu. Jis nėra didelis, tačiau važiuojant be sustojimų, nestabčiojant prie šviesoforų ir negaištant laiko spūstyse kelionė bus greitesnė nei įprastinė. Transporto priemonę "vairuoja" centrinė valdymo sistema, parenkanti optimalų maršrutą į keleivio nurodytą stotį ir užtikrinanti saugų judėjimą pasirinkta trasa. Kiek galima spręsti iš ATM paaiškinimų, elektromobilius teisingu keliu nukreipia magnetinių antžeminių daviklių sistema. Kelionė tokiu "taksi" kainuos tiek pat, kaip ir važiuojant autobusu ar tramvajumi, žada sistemos kūrėjai.

Pirmieji šios taksi ir viešojo transporto pranašumus jungiančios transporto sistemos maršrutai nebus ilgi. 5-asis Hitrou oro uosto terminalas su automobilių statymo aikšte bus sujungtas 4 km "ULTra" elektromobilių atkarpa. Panašaus ilgio bus ir nuo geležinkelio stoties Romoje iki naujojo parodų centro planuojama įrengti atkarpa. Ispanijoje "ULTra" turėtų įsibėgėti plačiau: skelbiama, kad ši sistema vežios keleivius miesto gatvėmis, kuriomis bus nutiestas elektromobiliams skirtas eismo koridorius.

Tai - tik pradžia. Vietinio pobūdžio automatinės transporto sistemos, kurias yra išbandę ne tik pramogų parkų ir atrakcionų lankytojai, bet ir kai kurių Europos miestų gyventojai, turi neginčijamų pranašumų. Jei pavyktų jas sklandžiai integruoti į perkrautą miestų transporto infrastruktūrą, kenčiančią nuo eismo spūsčių ir vietos stokos, kas žino, gal kada nors ir mus iš Fabijoniškų į Vilniaus senamiestį nuveš taksi be vairuotojo.

Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...statant metro nebūtina stabdyti eismo, ko negalima išvengti ruošiant gatves antžeminio tramvajaus trasoms.

Draugai

Blog'ai