Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus
Politikai teisę vadovauti | [−] |
Ekonomistas
Gitanas Nausėda
Efektyvi susisiekimo | [−] |
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis
Negalima kalbėti | [−] |
VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas
Apsisprendimas statyti | [−] |
Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas
Naujovių diegimas | [−] |
Filosofas
Vytautas Rubavičius
Metro projektas sustiprina | [−] |
Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis
Iki 2050 metų | [−] |
Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis
Kaip socialdemokratas, | [−] |
Seimo narys
Linas Balsys
Dirbdamas žurnalistu, | [−] |
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas
Tokio stambaus ir | [−] |
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas
LSA prezidiumas dar | [−] |
Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys
Lietuvos statybos | [−] |
Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas
Vilniaus metro, o ypač | [−] |
Šiandien Vilniaus miesto savivaldybėje pradedami svarstyti miesto transporto plano variantai. Vienas „pradėtas įgyvendinti“ praėjusią savaitę savavališkai.
Savivaldybė 872 tūkst. litų skyrė parengti miesto transporto planui ir pavedė rinktis iš keturių alternatyvų: tramvajaus, metro, dabartinės transporto sistemos tobulinimo, oro transporto. Pastarasis būdas, pasiūlytas buvusio mero Juozo Imbraso, tiktų nebent turistams perkelti nuo Gedimino pilies iki Trijų Kryžių kalno, bet kažin ar galėtų pagerinti miesto transporto funkcionavimą. Gerinti dabartinę transporto sistemą nebūtų paprasta turint omenyje nuolat augančias energijos išteklių kainas ir tai, kad ir dabar miesto autobusų bei troleibusų parkai per metus patiria 78 mln. litų nuostolių, be dotacijų, skirtų vežti pensininkams, moksleiviams ir studentams. Tramvajus pakeistų dabartinius 2 ir 5 maršrutų troleibusus, vežančius į stotį. Be kita ko, pasirinkus šį planą vairuotojams tektų perlaikyti vairavimo egzaminus.
Barzdotas projektas
Ambicingiausias projektas – etapais nutiesti metro liniją. Jo idėja – kad metro taptų miesto transporto stuburu, sudarančiu galimybę per 5–7 minutes vadinamųjų miegamųjų rajonų gyventojams nuvažiuoti į centrą ir atgal, o kitos miesto transporto priemonės juos išvežiotų į reikalingas vietas.
Vilniuje įrengti metro pradėta planuoti dar 1984 metais. Dėl politinių permainų projektas buvo sustabdytas ir apie jį, jau vešlia barzda apaugusį, prisiminta tik 2003 metais, sostinei nesugebant susidoroti su transporto spūstimis. Statybos bendrovės vadovas Juozas Zykus tąsyk pradėjo kurti Metro sąjūdį, kuriam šiandien jau priklauso apie 6 000 narių: mokslininkų, visuomenės veikėjų, transporto specialistų ir sostinės gyventojų. Praėjusią savaitę sąjūdininkai prie sostinės Baltojo tilto surentė improvizuotą metro stotį – informacijos centrą, kuriame, kaip teigė J. Zykus, nusileidę iš Savivaldybės naujosios tarybos nariai ir sostinės visuomenė visą vasarą galės semtis informacijos apie Vilniaus metro projektą. Stotis į požemius neveda, tačiau čia yra maketai, stendai su vaizdo informacija ir, žinoma, žmonės, kurie mielai papasakos apie sostinei dar neįprastą transporto priemonę.
Sklaidė gandus
Į informacijos centro atidarymą pakviestiems žurnalistams Vilniaus Gedimino technikos universiteto profesorius architektas Jonas Anuškevičius pabrėžė, kad pastaraisiais metais ypač pablogėjo Vilniaus ekologinė padėtis, rytais ir vakarais vargina automobilių transporto spūstys, nuolat brangsta energijos ištekliai.
„Mano bendradarbiai į darbą jau važiuoja 2 valandomis anksčiau, kad turėtų kur automobilį pastatyti“, – sakė J. Anuškevičius. Anot jo, buvo atlikti įvairūs skaičiavimai, atliktos geologų, ekonomistų, urbanistų, architektų studijos ir padaryta išvada, kad metro būtų, ko gero, vienintelė išeitis iš esmės pagerinti transporto eismo sąlygas mieste.
J. Zykaus teigimu, mokslininkai apskaičiavo, kad 2007 metais vien per spūstis Vilniuje prarasta 4 mlrd. litų. „Šių lėšų užtektų nutiesti visą metro liniją“, – teigė Metro sąjūdžio lyderis.
Pasakojimas apie Rennes miesto metropoliteną