Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus
Politikai teisę vadovauti | [−] |
Ekonomistas
Gitanas Nausėda
Efektyvi susisiekimo | [−] |
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis
Negalima kalbėti | [−] |
VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas
Apsisprendimas statyti | [−] |
Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas
Naujovių diegimas | [−] |
Filosofas
Vytautas Rubavičius
Metro projektas sustiprina | [−] |
Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis
Iki 2050 metų | [−] |
Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis
Kaip socialdemokratas, | [−] |
Seimo narys
Linas Balsys
Dirbdamas žurnalistu, | [−] |
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas
Tokio stambaus ir | [−] |
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas
LSA prezidiumas dar | [−] |
Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys
Lietuvos statybos | [−] |
Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas
Vilniaus metro, o ypač | [−] |
PETRAS ŠATEIKA
Vilniaus miesto taryba artimiausiu metu mėgins apsispręsti, kokią naują transporto rūšį per artimiausius 30 metų bandysime diegti sostinėje. Šiam klausimui išnagrinėti ir planams sudaryti savivaldybė atseikės 790 tūkst. litų.
Lyg šuo ant šieno
Dar praėjusių metų lapkričio mėnesį miesto taryba priėmė sprendimą artimiausiu metu diegti tramvajų ir modernius autobusus, o galingesnę transporto sistemą - metropoliteną - planuoti.
Prabėgo daugiau kaip pusmetis, tačiau jokio realaus planuotojų darbo nematyti, nepateikta iš esmės nieko naujo ar bent konkretesnio. Kaip buvo, taip ir liko neaišku, kokio tipo autobusus ar tramvajus ketinama diegti per artimiausius tris dešimtmečius. Savivaldybės politikams siūloma surengti atvirą tarptautinį konkursą. O alternatyvaus varianto - kaip bus tiesiamos metropoliteno trasos ir kokios jo galimybės, - plano sudarytojai net neanalizuoja.
Visuomenei, kuri domisi aktualių susisiekimo problemų sprendimu Vilniuje, kyla natūralus klausimas: už ką mokami pinigai ir ar tai nebus vienas iš tų atvejų, kai už mokesčių mokėtojų lėšas atsiras dar viena šūsnis niekam nereikalingų popierių. Šiuo požiūriu savivaldybės politikai stebėtinai primena pasakėčios šunį, įsitaisiusį ant šieno kupetos, - nei pats ėda, nei kitam duoda.
Alternatyvoms - užkardas
Miesto tarybai pateiktu darbu ypač nepatenkinti į "Metro sąjūdį" susibūrę visuomenininkai. Jie teigia, jog trisdešimčiai metų atidėti metropoliteno planavimą ir diegimą, yra klaida, kuri turės įtakos visai miesto ūkio plėtrai ir pasmerks miestiečius naudotis tik neefektyviu gatvės transportu. Sąjūdžio dalyviai įrodinėja, kad net kur kas mažesni miestai efektyviai eksploatuoja metropoliteną, plečia jo sistemas.
Visuomenininkai ir kai kurie politikai siūlo metropoliteno diegimo proceso nestabdyti, o tęsti jį, bandyti išsiaiškinti galimus investuotojus, planuoti Europos Sąjungos paramą, apskaičiuoti metro teikiamą ekonominę naudą ir efektyvumą.
Priimti sprendimai turi atsispindėti miesto bendrajame plane, kurį ketinama koreguoti ir tvirtinti 2015 metais. Todėl miesto tarybos sprendimas - vienas svarbiausių, ūkinėje veikloje jis turi lemiamos įtakos miesto gyventojams net keliems dešimtmečiams į priekį.
Alternatyvios transporto susisiekimo sistemos aktualumą parodė perkasta gatvė, jungianti Pilaitės mikrorajoną su miesto centru. Dabar dešimtys tūkstančių vairuotojų kasdien daro daugiau kaip kilometro lankstą ir rytą bei vakare iki pusvalandžio kamuojasi automobilių spūstyse.
Pasakojimas apie Rennes miesto metropoliteną