Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Plepalai: Tramvajus Vilniuje įžiūrimas tik pro rožinius akinius

Vilniaus gyventojai jau nerimauja dėl sostinei brukamų tramvajų, esą gatvės dešimtmečiui pavirs griuvėsiais. Tačiau dėl to galima baimintis tiek pat, kiek dėl vilniečių namų sienas drebinančio metro, ar kad vieną dieną ant galvos nukris oru sklendžianti gondola. Mat Vilniaus savivaldybė vis dar blaškosi, neapsispręsdama, reikia sostinei tramvajaus ar nereikia. Maža to, miesto valdžia nė nenutuokia, kiek tai atsieitų Vilniaus biudžetui.


Dar neapsisprendė

Nors užsienio investuotojai, organizuodami pretenzingus pristatymus, vienas po kito siūlosi Vilnių aprūpinti tramvajais, jiems gali tekti nusvilti. Mat ši idėja vis dar kalbų lygmenyje ir neaišku, kada gali virsti į realiai įgyvendinamą planą. Pirmutinė miesto valdžios užduotis būtų apsispręsti, ar apskritai reikalingas sostinei tramvajus. Tačiau net su tuo Vilniaus savivaldybė tvarkosi sunkiai.

„Kai tik bus parengtas klausimas tarybai, atsiras prošvaistė, kad taryba apsispręs, ar bus Vilniuje tiesiamas tramvajus. Manau, kad tas įvyks apie birželį", - nedrąsiai prognozavo Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius.

O ir vilniečiams nereikėtų piktintis, kad niekas viešai nepristato tramvajaus idėjos, mat ir nėra ko pristatinėti. Nei plano, nei nuovokos, kiek tramvajus kainuos miesto biudžetui, Vilniaus savivaldybė neturi. „Tikslaus apskaičiavimo tikrai nėra, nes tam reikalingas techninis projektas. O jis bus tada, kai bus apsispręsta, ar bus tiesiamas tramvajus", - miglotas galimybes dėliojo R. Adomavičius.


Galvos nesuka

Paprašytas įvardyti bent apytikslią sumą, vicemeras ėmė žerti daugybę darbų, kurie turėtų būti padaryti ir kurie nėra nuveikti, neva pirmiausia reikia priimti sprendimą dėl modernios viešojo transporto priemonės. „Labai sudėtinga atsakyti, kadangi, visų pirma, turi būti atlikti archeologiniai, inžineriniai tinklų tyrimai, ką reikės iškelti, ko nereikės iškelti. Turi būti apsispręsta, ar gatves ir šaligatvius tvarkysime, ar netvarkysime, apšvietimą keisime, ar ne. Iš to susidės visa kaina. Jeigu pažiūrėtume į gryną tramvajaus kainą, tai yra maždaug 15 mln. eurų techniniam kilometrui", - aiškino R.Adomavičius.

Paklaustas, iš kur milijardo skoloje skendinti Vilniaus savivaldybė gaus lėšų tramvajaus statyboms, vicemeras viltis dėjo į ES kapšą, nors Vyriausybė kol kas nesėkmingai derasi su ES dėl 2014-2020 m. paramos skyrimo. „Finansavimo klausimai nėra galutinai apspręsti, bet variantų yra daug" - optimistiškai nusiteikęs buvo pašnekovas.

Vilniaus mero pavaduotojas nesibaimina ir dėl galbūt pasikartosiančio Gedimino prospekte buvusių įmonių likimo, kai tiesiant naują grindinį dėl statybų darbų bankrotą patyrė ne vienas verslininkas.

„Šiandien kelti šį klausimą dar anksti", - nuramino vilniečius, jau dabar skaičiuojančius būsimus nuostolius ir nepatogumus, vicemeras.


Eligijus MASIULIS
Susisiekimo ministras
Labai apmaudu, kad Vilniaus savivaldybė visgi neapsisprendžia. Akivaizdu, kad miestiečiams neaiški viešojo transporto vystymosi ateitis, Ir šiuo atveju tas neapsisprendimas vis nukelia planus į ateitį, todėl didmiestis ir negali pasigirti geru viešuoju transportu.

0 kol nėra konkrečiai apsispręsta, tol savivaldybės administracija negali kryptingai veikti realizuodama vieną ar kitą planą. Blogiausias scenarijus būtų, jei projektas butų įgyvendintas iki pusės, kaip atsitiko su nacionaliniu stadionu, ir Lietuvoj tuklų pavyzdžių yra daug. Norėtųsi palinkėti, kad būtų pasimokyta iš praeities klaidų, bet aišku, kad tiek besikeičiančių valdžių savivaldybėje, tiek atskirų politikų nenuoseklumas sudaro prielaidas, kad taip gali atsitikti.


Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...metro eismui neturi įtakos meteorologinės sąlygos: sniegas, ledas, liūtys, vėjas ir t.t.

Draugai

Blog'ai