Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Olimpinių žaidynių metu Londono metro pervežama rekordiškai daug keleivių

Nors Lietuvos žiniasklaidoje pasirodžiusiuose straipsniuose teigiama, kad per Londono vasaros olimpines žaidynes miestas ištuštėjo, Jungtinės Karalystės sostinės metropolitene gerinami keleivių srautų rekordai. Rugpjūčio 7 dieną metropolitenu atliktas didžiausias kelionių skaičius istorijoje – 4,5 mln. Tai jau ketvirtas kartas šią savaitę, kuomet gerinamas rekordas. Palyginimui, vidutinis 2011 m. rugpjūčio keleivių srautas Londono metropolitene siekė „tik“ 3,8 mln.

Metro keleivių srautai pastaruosius du dešimtmečius sparčiai auga ir per praėjusius septynerius metus padidėjo 16 proc. Prieš kelis mėnesius Londono metro eksploatacijos direktorius Howardas Colinsas žurnalui „Metro Report International“ teigė, kad metinis keleivių srautas padvigubėjo nuo 550 mln 1984 metais iki 1,1 mlrd. 2010-aisiais. Ankstesnis keleivių srauto rekordas užfiksuotas pernai, gruodžio 9 d, per kalėdinių apsipirkimų vajų. Tuomet Londono metro dieninis keleivių srautas pasiekė 4,17 mln. ribą, o per keturias savaites iki gruodžio 10 d. buvo pervežta 95,8 mln. keleivių.

Nuo Olimpiados pradžios liepos 27 d., Londono metro keleivių srautai nuolat augo. Pirmasis rekordas pagerintas dar rugpjūčio 1-ąją, kuomet buvo pervežta 4,25 mln. keleivių. Skaičius paaugo iki 4,31 mln. kitą dieną, o rugpjūčio 3-iąją, penktadienį, siekė 4,4 mln.

Tuo tarpu kitos greitojo viešojo transporto sistemos Londone, Docklands lengvojo geležinkelio (Docklands Light Railway), keleivių srautai išaugo net 70 proc. lyginant su įprastu laikotarpiu ir rugpjūčio 3-iąją siekė 500 tūkst. Priemiestinio geležinkelio tinklu (London Overground) taip pat pervežta daugiau keleivių. Pirmąją Žaidynių savaite buvo stebimas 27 proc. augimas, kuomet savaitinis keleivių srautas pasiekė 2,86 mln. vertę.

Londono meras Borisas Johnsonas teigė, jog „sporto rekordų gerinimas Londone tapo kasdienybe, todėl malonu, jog žinomiausias metropolitenas pasaulyje neatsilieka“. Papildydamas merą, transporto ypatingasis įgaliotinis Peteris Hendy pridūrė, jog „net ir susidūrus su rekordinėmis apkrovomis, gyvenimas Londone nesutriko, kadangi gyventojai atsižvelgia į mūsų rekomendacijas ir savo keliones planuoja. Žmones stengiasi vengti piko valandų ir keliauti ramesniu metu“.