Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

Monrealiui nauji Bombardier riedmenys

Konsorciumas jungiantis pasaulinį bėginių technologijų lyderį Bombardier Transportation bei Alstom Transport įmonę pasirašė sutartį su Monrealio viešojo transporto kompanija Société de transport de Montréal (STM) dėl 468 vagonų (52 devynių vagonų sąstatai) kūrimo, gamybos ir tiekimo. Naujieji riedmenys pakeis nuo 1966 m. eksploatuojamus MR-63 traukinius. Kontrakto vertė siekia 1,2 mlrd. Kanados dolerių (maždaug 3,1 mlrd. litų). Bombardier Transportation atliks darbų už 742 mln. Kanados dolerių (1,9 mlrd. litų), Alstom – už 493 mln. (1,2 mlrd. litų).

Dizaino kūrimas, techninės dalies projektavimas ir surinkimas bus patikėtas Bombardier padaliniams La Pocatière ir Saint-Bruno miestuose, Kvebeko provincijoje. Alstom padaliniai esantys tos pačios provincijos Montrealio ir Sorel-Tracy miestuose bus taip pat įtraukti į šią gamybinę veiklą. Pirmieji prototipiniai traukiniai pasirodys 2013 m. birželį, o galutiniai variantai bus teikiami eksploatacijai dviem etapais: 2014 m. vasario bei 2018 m. rugsėjo mėnesiais.

Siekiant patenkinti STM reikalavimus, 60 proc. ikigamybnių darbų bus atliekama Kanadoje, kur taip pat bus surenkami visi naujieji traukiniai.

Naujieji traukiniai nubrėš gaires XXI amžiaus metro:

  • Naujos kartos metro vagonai suteiks daugybę naujų privalumų keleiviams, užtikrinant maksimalią erdvę bei saugumą;

  • Atviri vagonų sujungimai leis keleiviams laisvai vaikščioti per visą traukinio ilgį;

  • Naujas erdvus interjero dizainas su ergonomišku sėdimųjų vietų išdėstymu;

  • Unikali daugiafunkcinė keleivių informavimo sistema;

  • Saugumui užtikrinti salone bus montuojamos vaizdo stebėjimo kameros, vidinis telefono ryšys su mašinistu bei valdymo centru;

  • Orinė pakaba minkštam važiavimui užtikrinti;

  • Naujos konstrukcijos patikimumą didina traukos bei sukibimo sistemos, taip pat draugiškos aplinkai technologijos, tokios kaip regeneraciniai stabdžiai ir kt.;

Monrealio metro susideda iš šešių linijų, kuriose įrengtos 68 stotys. Bendras linijų ilgis siekia 66 km. Kasmet šiomis linijomis traukiniai nurieda 76 mln. kilometrų. Metropolitenas veikia 20 val. per parą ir per darbo dieną vidutiniškai perveža apie 0,85 mln. keleivių.

Reklaminis filmukas reprezentuojantis naujųjų traukinių dizainą bei galimybes: