Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus
Politikai teisę vadovauti | [−] |
Ekonomistas
Gitanas Nausėda
Efektyvi susisiekimo | [−] |
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis
Negalima kalbėti | [−] |
VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas
Apsisprendimas statyti | [−] |
Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas
Naujovių diegimas | [−] |
Filosofas
Vytautas Rubavičius
Metro projektas sustiprina | [−] |
Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis
Iki 2050 metų | [−] |
Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis
Kaip socialdemokratas, | [−] |
Seimo narys
Linas Balsys
Dirbdamas žurnalistu, | [−] |
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas
Tokio stambaus ir | [−] |
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas
LSA prezidiumas dar | [−] |
Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys
Lietuvos statybos | [−] |
Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas
Vilniaus metro, o ypač | [−] |
Iki 2040m. transporto spūsčių sostinėje turėtų nelikti: gatvėmis riedės tramvajai, po žeme veiks metro linijos.
Vilniaus savivaldybės administracijos pasirašytoje sutartyje dėl Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste iki 2040 m. specialiojo plano parengimo numatyta rimtai išnagrinėti metropoliteno ir tramvajaus linijų diegimo galimybes.
Metro sąjūdžio valdybos pirmininkas Juozas Zykus tvirtina, kad paprastai metropolitenas pradedamas statyti praėjus 30 metų nuo kilusios idėjos pradžios. Tad sostinei pats laikas būtų pagalvoti apie statybas. J.Zykus sako, kad sostinės metro linijų idėja kilo jau 1980 m., tačiau vėliau nepelnytai buvo pamiršta.
„Dabar jau tikrai atėjo laikas pagalvoti apie statybas. Esu įsitikinęs, kad Vilniui metro yra pats geriausias išsigelbėjimas. Pastatyti metropoliteną galima per šešerius metus", - sakė metro šalininkas. Anot jo, pažangus transportas išspręstų Vilniuje vis prastėjančią transporto spūsčių situaciją, padėtų sutaupyti laiko, pinigų.
J.Zykus yra įsitikinęs, kad specialųjį planą būtina kurti tik pasitelkus visuomenės veikėjus, akademinę bendruomenę.
„Sieksime nutraukti įsigalėjusią praktiką, kai tokių planų pristatymas visuomenei vykdavo formaliai, apsiribojant siaura suinteresuotų žmonių grupele. Vakarų Europos šalyse, priimant tokio lygio sprendimus, visuomenės nuomonė yra lemiantis veiksnys. Tokio proceso efektyvumą gali užtikrinti tik viešumas ir informacijos sklaida", - sakė J.Zykus.
Į naujų viešojo transporto rūšių sostinėje planavimo procesą bei viešą transporto koncepcijos ir specialiojo plano svarstymą bus įtraukti įvairių asociacijų nariai, mokslininkai, politikai, specialistai ir visuomenės veikėjai.
Piliečių asociacijos Metro sąjūdžio iniciatyva vykusiame Vilniaus savivaldybės vadovų ir asociacijos aktyvo susitikime buvo sutarta, kad sostinės transporto reikalais bus stengiamasi sudominti ne tik suinteresuotas grupes, bet ir visus miestiečius.
Kad visuomenė įsitrauktų į miesto transporto reikalų planavimą, pritaria ir sostinės mero pavaduotojas Romas Adomavičius. Miesto transporto reikalus prižiūrintis politikas norėtų, kad kuriant transporto planus dalyvautų Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkai, visuomeninių organizacijų ir Metro sąjūdžio atstovai. Metropoliteno naudą sostinės politikams jau seniai įrodinėjantys Metro sąjūdžio atstovai, ko gero, geriausiai įsigilinę į metro ir tramvajaus transporto reikalus. Jie plano rengėjams siūlo remtis Europos Komisijos baltosios knygos „Transportas 2050" pavyzdžiu.
Pasakojimas apie Rennes miesto metropoliteną