Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus
Politikai teisę vadovauti | [−] |
Ekonomistas
Gitanas Nausėda
Efektyvi susisiekimo | [−] |
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis
Negalima kalbėti | [−] |
VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas
Apsisprendimas statyti | [−] |
Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas
Naujovių diegimas | [−] |
Filosofas
Vytautas Rubavičius
Metro projektas sustiprina | [−] |
Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis
Iki 2050 metų | [−] |
Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis
Kaip socialdemokratas, | [−] |
Seimo narys
Linas Balsys
Dirbdamas žurnalistu, | [−] |
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas
Tokio stambaus ir | [−] |
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas
LSA prezidiumas dar | [−] |
Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys
Lietuvos statybos | [−] |
Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas
Vilniaus metro, o ypač | [−] |
Piliečių asociacijos „Metro sąjūdis“ iniciatyva įvykusiame Vilniaus miesto savivaldybės vadovų ir asociacijos aktyvo susitikime buvo sutarta, kad į naujų viešojo transporto rūšių sostinėje planavimo procesą bei viešą rengiamos koncepcijos ir specialiojo plano svarstymą būtų įtraukti įvairių asociacijų nariai, mokslininkai, politikai, specialistai bei visuomenės veikėjai.
Pasak „Metro sąjūdžio“ valdybos pirmininko Juozo Zykaus, šalies visuomenės veikėjai, akademinė bendruomenė ir profesinės organizacijos yra pasiruošusios aktyviai dalyvauti specialiojo plano svarstyme.
„Sieksime nutraukti įsigalėjusią praktiką, kai tokių planų pristatymas visuomenei vykdavo formaliai, apsiribojant siaura, suinteresuotų žmonių grupele, – teigia J. Zykus. – Vakarų Europos šalyse, priimant tokio lygio sprendimus, visuomenės nuomonė yra lemiantis veiksnys. Tokio proceso efektyvumą gali užtikrinti tik viešumas ir informacijos sklaida.“
Šiuo metu „Metro sąjūdžio“ valdyba aprobavo ir pateikė kriterijus, kuriuos būtina įvertinti planuojant Vilniaus miesto viešojo transporto plėtojimą iki 2040 m., ir prašo savivaldybės administracijos, kaip planavimo organizatorės, juos įteikti ūkio subjektų grupei, rengiančiai specialųjį planą ir su ja apsvarstyti. Rengėjams buvo pasiūlyta papildomai įvertinti ir Europos Komisijos Baltosios knygos „Transportas 2050“ strategines nuostatas. Taip pat „Metro sąjūdžio“ valdyba prašo savivaldybės informuoti apie rengiamo specialiojo plano ir jo koncepcinės dalies viešo svarstymo procedūrų vietą bei laiką.
Vilniaus miesto savivaldybės mero pavaduotojo Romo Adomavičiaus teigimu, bus sudarytos visos sąlygos, kad visuomenė galėtų dalyvauti viešajame specialiojo plano svarstyme: jo rengimo eiga bus aptariama savivaldybėje įsteigtoje Vilniaus transporto sistemos plėtros darbo grupėje, susidedančioje iš savivaldybės darbuotojų, VGTU mokslininkų, visuomeninių organizacijų bei „Metro sąjūdžio“ aktyvo atstovų. Specialiojo plano parengimo sutarties vykdymo kontrolei ir priežiūrai bei santykiams su visuomene koordinuoti savivaldybės administracijos direktorius sukūrė projekto valdymo grupę, kurios pirmininkas yra Vilniaus miesto savivaldybės mero pavaduotojas Romas Adomavičius.
Vilniaus miesto savivaldybės administracija 2011 m. vasario 15 d. pasirašė sutartį su ūkio subjektų grupe dėl Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste iki 2040 m. specialiojo plano parengimo. Pagal sutarties sąlygas koncepcijos rengimo stadijoje turi būti išnagrinėti keturi viešojo transporto sistemos tvarkymo variantai: minimaliai plėtojamos esamos susisiekimo sistemos, diegiamas metropolitenas, diegiamas tramvajus, diegiamos alternatyvios visuomeninio transporto susisiekimo priemonės.
Piliečių asociacija „Metro sąjūdis“ įkurta 2007 m. Asociacija vienija 6000 narių – mokslininkų, visuomenės veikėjų, transporto specialistų ir sostinės gyventojų. „Meto sąjūdžio“ valdybos pirmininkas – Juozas Zykus.
Pasakojimas apie Rennes miesto metropoliteną