Specialistų ir politikų balsas

Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus

Politikai teisę vadovauti []
visuomenei įgija piliečių pasitikėjimu, todėl nevalia ignoruoti visuomenėje užgimstančių idėjų – būtina ne tik jas išklausyti, bet ir pagal galimybes remti.

Ekonomistas
Gitanas Nausėda

Efektyvi susisiekimo []
infrastruktūra – svarbus ekonomikos faktorius. Kelionėje sugaištas laikas jokios vertės nesukuria. Kiekvienas papildomas kilometras, kiekviena sugaišta minutė – tai nuostoliai. VGTU mokslininkai suskaičiavo, kad automobilių spūstyse vilniečiai praranda milijardus, t. y. kelis kartus daugiau nei visas miesto biudžetas, skirtas miesto reikmėms tenkinti. Metropoliteno statyba ir jo veikla žymiai pagyvintų miesto ekonominį gyvenimą.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis

Negalima kalbėti []
apie miesto darnią plėtrą, nevystant susisiekimo infrastruktūros. Metropolitenas iš esmės sprendžia susisiekimo problemą, skatina miesto plėtrą ir didina šalia jo esančio nekilnojamojo turto vertę.

VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas

Apsisprendimas statyti []
metropoliteną VGTU būtų tam tikras iššūkis. Mes privalėtume ir galėtume tam tikslui ruošti nacionalinius kadrus. Kaimyninių šalių sostinės tokio tipo statinių įrengimo patirtį įgijo keliais dešimtmečiais anksčiau, todėl mūsų studentai papildomos patirties galėtų įgyti pagal studentų mainų programas.

Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas

Naujovių diegimas []
ūkinėje veikloje neapsieina be mokslininkų pagalbos. Realizuojant metropoliteno projektą, pasireikšti galėtų įvairių sričių Lietuvos mokslininkai.

Filosofas
Vytautas Rubavičius

Metro projektas sustiprina []
Vilniaus, kaip regioninio metropolio didmiesčio, įvaizdį ir kuria tokiam didmiesčiui bei jo žmonėms reikalingą aplinką. Jis pajėgus atlikti svarbią socialinę santalkos funkciją. Tai ne tik planas, bet ir Vilniaus miesto ateities vizija, kurios įgyvendinimas taps visų vilniečių reikalu.

Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis

Iki 2050 metų []
miesteliuose turėtų nelikti naftos produktais varomo transporto. Šiam tikslui numatoma skirti ES finansinę paramą, tačiau ji bus skirta tik tiems miestams, kurių valdžia ir visuomenė bus priėmę sprendimus ir paruošę reikalingą dokumentaciją.

Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis

Kaip socialdemokratas, []
metropoliteno idėjai pritariu dėl šios transporto rūšies populiarumo tarp įvairių socialinių grupių, o kaip medikas – dėl to, kad tai saugus, ekologiškas transportas, pasižymintis komfortiškomis laukimo ir važiavimo sąlygomis.

Seimo narys
Linas Balsys

Dirbdamas žurnalistu, []
domėjausi metropoliteno privalumais. Dabar, vadovaudamas Žaliųjų partijai, matau, kad metropolitenas žymiai pagerintų ekologinę Lietuvos sostinės padėtį, nes 80 proc. oro taršos ir triukšmo sudaro automobilių transportas. Metropolitenu paprastai naudojasi iki 50 proc. miesto gyventojų.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas

Tokio stambaus ir []
ilgalaikio projekto kaip metropolitenas įgyvendinimas suaktyvina ir bankų veiklą. Lietuvos bankai, žinoma, finansuos vietines statybines firmas, o stambias užsienio korporacijas finansuos stambūs Europos bankai, tokie, kaip Europos investicijų bankas. Šis bankas gali būti ir kaip investitorius.

Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas

LSA prezidiumas dar []
2008 metais deklaravo paramą metropoliteno idėjos realizavimui, nes tai žymiai pagyvintų šiuo tik pradedanti atsigauti statybos sektorių.

Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys

Lietuvos statybos []
inžinierių sąjunga yra aktyvi metro idėjos rėmėja. Mes dar 2007 m. detaliai išnagrinėjome metropoliteno ir tramvajaus planus ir jų įdiegimo galimybes. Atskleidėme tuos nepatogumus, kuriuos tramvajus sukeltų kelių eismo dalyviams ir išryškinome metropoliteno sistemos privalumus prieš tramvajų.

Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas

Vilniaus metro, o ypač []
jo pirmoji atkarpa Pilaitė–Centras galėtų iš esmės pagyvinti investicinę aplinką šalyje. Lietuvos įmonės į strateginius investuotojus greičiausiai nepretenduotų, bet savo finansiniais resursais galėtų plėtoti pagalbinę metropoliteno infrastruktūrą: depą, parkingus, o taip pat prie metro stočių esančią socialinę infrastruktūrą.

JAV Įlankos zonos greitojo susisiekimo sistemos (BART) riedmenų pirkimo konkurse patraukliausią pasiūlymą pateikė „Bombardier“

JAV per balandžio 26 dieną vykusį susitikimą kaip patraukliausias traukinių gamintojas BART viešojo transporto sistemai buvo pristatytas „Bombardier Transportation“. Primename, kad BART – Bay Area Rapid Transit (Įlankos zonos greitojo susisiekimo sistema) – yra bėginio viešojo transporto sistema, aptarnaujanti San Francisko įlankos teritoriją (San Francisco Bay Area). Šią teritoriją Šiaurės Kalifornijoje sudaro devynios apygardos, kurias supa San Franciskas ir San Pablo žiotys.

Pasak BART atstovų, „Bombardier“ pateikė geriausią kainos ir kokybės santykiu pasiūlymą, todėl atsakingos komisijos bus prašoma patvirtinti bazinį užsakymą 260 vagonų įsigyti su galimybe užsisakyti papildomą 150 vagonų partiją. Vidutinė vagono kaina siektų 2,2 mln. JAV dolerių (5,75 mln. litų).

Į galutinį sąrašą 775 vagonų pirkimui be „Bombardier“ yra patekusios „Alstom“ ir „Hyundai Rotem“ bendrovės. Paraiškas taip pat pateikė CAF ir CSR. Iš galutinių konkurso dalyvių didžiausią įvertinimą yra gavusi „Bombardier“ su 1,54 mlrd. dolerių (4,03 mlrd. litų) už 410 vagonų pasiūlymu. Jos bendras įvertinimas siekia 79,7 taškus (33 už kainą ir 46,7 už techninę dalį). „Alstom“ (1,73 mlrd. dolerių) surinko 73,22 (31,38 už kainą, 41,39 už techninę dalį), „Hyundai Rotem“(2,79 mlrd. dolerių) – 48, 47 (18,42 už kainą, 30,05 už techninę dalį).

Galutiniu pasiūlymu „Bombardier“ sutiko gamybos procese panaudoti 66 proc. vietinių medžiagų ir komponentų. „Alstom“ siūlė 95 proc., o „Hyundai Rotem“ 70 proc.

BART atsakinga komisija dėl savo rekomendacijos balsuos gegužės 10 dieną per susitikimą. Pasirašyti kontraktą numatyta birželio 4 dieną. Pirmieji pagal šį užsakymą pagaminti traukiniai turėtų būti pradėti eksploatuoti 2017 metų sausį, o paskutinis iš 410 vagonų užsakymo pristatytas 2020 metų balandį. Komisijos nariai bus informuoti, kad pigiausias „Bombardier“ pasiūlymas „ženkliai padidins galimybę“, kad BART bus pajėgi atsinaujinti visą savo riedmenų depą. Visam 775 vagonų užsakymui įvykdyti „Bombardier“ pasiūlytomis sąlygomis atsieitų 2,56 mlrd. dolerių (6,7 mlrd. litų).

Sekite mus "Facebook"












Kodėl metro?

Ar žinote, kad...

...esamų elektros linijų trasas ir jų apsauginės zonos linijas, elektros kabelius nutiesti požemyje, o parduotą žemę galima užstatyti.

Draugai

Blog'ai