Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus
Politikai teisę vadovauti | [−] |
Ekonomistas
Gitanas Nausėda
Efektyvi susisiekimo | [−] |
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis
Negalima kalbėti | [−] |
VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas
Apsisprendimas statyti | [−] |
Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas
Naujovių diegimas | [−] |
Filosofas
Vytautas Rubavičius
Metro projektas sustiprina | [−] |
Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis
Iki 2050 metų | [−] |
Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis
Kaip socialdemokratas, | [−] |
Seimo narys
Linas Balsys
Dirbdamas žurnalistu, | [−] |
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas
Tokio stambaus ir | [−] |
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas
LSA prezidiumas dar | [−] |
Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys
Lietuvos statybos | [−] |
Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas
Vilniaus metro, o ypač | [−] |
Hyderabadas – užterštas ir nuo automobilių dūstantis miestas
Indijos miestai yra vieni iš labiausiai nuo eismo problemų ir oro užterštumo, sukeltų didelių transporto priemonių srautų, kenčiantys miestai pasaulyje, todėl kokybiško ir ekologiško viešojo transporto diegimas juose yra didelis žingsnis minėtų problemų sprendimo link. Vienas tokių miestų – Andhra Pradešo valstijos sostinė Hyderabadas, kurioje, įskaitant priemiesčius, gyvena 6,384 mln. gyventojų. Šiuo metu pagrindinė ir vienintelė Hyderabado viešojo transporto rūšis yra autobusai, kurių miesto autobusų parkas turi net 19 tūkst. – daugiausiai visame pasaulyje, todėl moderni greitojo viešojo transporto rūšis miestui yra gyvybiškai būtina.
Sprendimas – viršžeminis metro iš trijų linijų
2008 m. Indijos vyriausybė patvirtino pirmąjį Hyderabado metro projekto statybų etapą, kuriuo bus nutiestos trys viršžeminio metro linijos, sudarysiančios daugiau nei 71 km ilgį. Žalioji linija (Miyapur – L B Nagar) sudarys 29,87 km ir turės 27 stotis, Oranžinė linija (Nagole – Shilparamam) 26,51 km ir turės 23 stotis, o Mėlynoji linija (JBS – Falaknuma) 14,78 ir turės 16 stočių. Visos stotys bus iškeltos tokiame pačiame aukštyje kaip ir metro bėgiai. Pirmojo etapo projektui finansuoti reikalingos lėšos, siekiančios 163,7 mlrd. Indijos rupijų (apie 9 mlrd. litų), bus gautos iš valstybinio ir privataus sektoriaus. Statybų rangovu per 2010 m. surengtą pakartotinį konkursą tapo tarptautinis indų konglomeratas „Larsen & Toubro Limited“ („L&T“).
Pasiruošimo darbai baigti
Savaitės viduryje minėto konglomerato vykdantysis ir valdymo direktorius Vivek B Gadgil pranešė, kad prieš statybas reikalingi atlikti darbai, tokie kaip grunto bei įvairūs reljefo tyrimai, jau baigti.
Kadangi viršžeminio metro statybos gali sukelti didelių eismo problemų, „L&T“ atliko reikalingas studijas, padėsiančias tokių problemų kiek įmanoma labiau išvengti. Gadgil teigė, kad „mes kaip įmanydami stengsimės sumažinti eismo spūstis ir nepridaryti vairuotojams nepatogumų“. Jis taip pat akcentavo, jog linijos išdėstytos taip, kad nebūtų pažeisti vertingi pastatai ir kiti objektai.
Miesto veidas pasikeis radikaliai
Direktoriaus teigimu, kuomet metro bus baigtas, didele dalimi sumažės išmetamo anglies dvideginio kiekis bei oro tarša mieste. Vagonai bus su oro kondicionieriais ir leis keleiviams keliauti greičiau, patogiau ir saugiau, o automatiniai bilietų komposteriai padės išvengti eilių. Jam antrino ir Hyderabado metro projekto valdantysis direktorius Nvs Reddy teigdamas, kad įgyvendinus projektą, Hyderabadas taps „žaliu“ miestu. Jis taip pat tvirtino, jog metro stotys suprojektuotos su natūralia ventiliacija, rampomis, eskalatoriais, liftais ir kitais patogumais keleiviams. „Žalieji kampeliai, gėlynai, lauko baldai ir kitos jaukios instaliacijos pavers metro stotis žmonių laisvalaikio ir pramogų centrais“.
Beliko formalumai
Darbai bus pradėti po „Louis Berger Consulting Pvt Ltd“, JAV konsultavimo bendrovės, atliktos peržiūros dėl projekto ir jo vykdymų darbų atitikimo techniniais ir saugumo klausimais su koncesijos sutartimi.
Pasakojimas apie Rennes miesto metropoliteną