Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus
Politikai teisę vadovauti | [−] |
Ekonomistas
Gitanas Nausėda
Efektyvi susisiekimo | [−] |
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis
Negalima kalbėti | [−] |
VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas
Apsisprendimas statyti | [−] |
Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas
Naujovių diegimas | [−] |
Filosofas
Vytautas Rubavičius
Metro projektas sustiprina | [−] |
Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis
Iki 2050 metų | [−] |
Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis
Kaip socialdemokratas, | [−] |
Seimo narys
Linas Balsys
Dirbdamas žurnalistu, | [−] |
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas
Tokio stambaus ir | [−] |
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas
LSA prezidiumas dar | [−] |
Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys
Lietuvos statybos | [−] |
Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas
Vilniaus metro, o ypač | [−] |
Švedijoje Stokholmo metro operatorius MTR, konsultavimo įmonė SWECO bei statybų bendrovė „Skanska“ pateikė 169 mlrd. kronų (67 mlrd. litų) vertės siūlymą investuoti į šalies sostinės viešąjį transportą. Siūloma studija grindžiama tuo, jog iki 2070 m. gyventojų skaičius Stokholme padvigubės, todėl būtina atitinkamai paruošti viešojo transporto infrastruktūrą. MTR ir partneriai tikisi, jog šiuo žingsniu bus pradėtas planavimo procesas, kuris paskatins mąstyti apie viešojo transporto infrastruktūrą ilgalaikėje perspektyvoje.
Vienas pagrindinių pateiktos studijos siūlymų – 111 mlrd. kronų (44 mlrd. litų) kainuosianti žiedinės metro linijos transformacija į dviejų pusapskritimių formos tinklą, perorganizuojant kai kurias dabartines trasas. Naujas Mėlynosios linijos ruožas bei siūloma tiesti Geltonoji linija sukurtų papildomus maršrutus per centrinę Saltsjö–Mälaren miesto dalį. Šis žingsnis leistų padidinti pervežimo talpą tiek, jog būtų galima toliau plėsti metro tinklą bei kovoti su išaugsiančiu eismo intensyvumu. Viso pasiūlyta nutiesti 86 km metropoliteno linijų bei jų ruožų.
Studijoje taip pat teikiamas siūlymas modernizuoti 122 km įprastinio geležinkelio, pertvarkyti ir sukurti naujus autobusų maršrutus, dviračių takus. Tikimasi, jog kelionių skaičius dviračiais išaugs nuo 10 iki 40 proc., o kelionių automobiliais tiek pat sumažės.
Studijoje numatyti ir ilgalaikių projektų finansavimo būdai, tokie kaip viešojo ir privačiojo sektorių partnerystė bei infrastruktūros projektų finansavimas lėšomis, gautomis iš nekilnojamojo turto vystymo. Preliminariai paskaičiuota, jog dėl išaugusios nekilnojamojo turto vertės būtų galima padengti iki 59 proc. visų siūlomų projektų kainos. Šie būdai dar netaikyti Švedijoje, tačiau Stokholmo metropoliteną eksploatuojanti Honkongo įmonė MTR Corp jau yra juos taikiusi savo šalyje.
Pasakojimas apie Rennes miesto metropoliteną