Jo Ekscelencija Prezidentas Valdas Adamkus
Politikai teisę vadovauti | [−] |
Ekonomistas
Gitanas Nausėda
Efektyvi susisiekimo | [−] |
Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) pirmininkas
Robertas Dargis
Negalima kalbėti | [−] |
VGTU rektorius
Alfonsas Daniūnas
Apsisprendimas statyti | [−] |
Lietuvos mokslų akademijos (LMA) prezidentas
Valdemaras Razumas
Naujovių diegimas | [−] |
Filosofas
Vytautas Rubavičius
Metro projektas sustiprina | [−] |
Europos Parlamento narys
Zigmantas Balčytis
Iki 2050 metų | [−] |
Eurokomisaras, Lietuvos socialdemokratų partijos pirmininko pavaduotojas,
Vytenis Povilas Andriukaitis
Kaip socialdemokratas, | [−] |
Seimo narys
Linas Balsys
Dirbdamas žurnalistu, | [−] |
Lietuvos bankų asociacijos (LBA) prezidentas
Stasys Kropas
Tokio stambaus ir | [−] |
Lietuvos statybininkų asociacijos (LSA) garbės prezidentas
Adakras Šeštakauskas
LSA prezidiumas dar | [−] |
Lietuvos statybos inžinierių sąjungos (LSIS) pirmininkas
Algirdas Vapšys
Lietuvos statybos | [−] |
Investuotojų forumo valdybos pirmininkas, LAWIN vadovaujantysis partneris,
Rolandas Valiūnas
Vilniaus metro, o ypač | [−] |
Vilniuje naujuoju miesto centru vadinamoje teritorijoje kyla didžiuliai biurų pastatai, statybos numatomos ir buvusių Sporto rūmų vietoje, Šnipiškėse, taip pat Pilaitės prospekto apylinkėse. Jau dabar stipriai apkrautose arterijose automobilių srautai neišvengiamai dar labiau didės. Tačiau nei specialistai, nei miesto valdžios atstovai veiksmingo būsimų problemų sprendimo būdo nesiūlo.
Portale delfi.lt publikuotame straipsnyje kalbinti specialistai užsimena apie dviračių infrastruktūros tobulinimą, automobilių dalinimosi paslaugų plėtrą ar eismo pertvarkymą, bet vargu ar patys respondentai tiki šių priemonių sėkme.
Europos didmiesčiuose vietos automobiliams nebelieka. Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos direktorius Mindaugas Statulevičius teigimu, automobilių eismas per kelis ateinančius metus bus uždraustas Oslo, Madrido centruose, panašiu keliu suka ir Paryžius, Hamburgas, Londonas ar Kopenhaga.
Tačiau kodėl šie miestai gali sau leisti žengti tokį ryžtingą žingsnį, o Vilnius – ne? Ko gero svarbiausia priežastis – kokybiškas viešasis transportas. Visuose išvardintuose miestuose pagrindines miesto vietas galime patogiai ir greitai pasiekti metropolitenu. Vilniuje, deja, lygiavertės alternatyvos automobiliui neturime.
Metro yra ne vienos kadencijos projektas. Ilgiausiai trunka diskusijos – 2024 metais minėsime Vilniaus metro idėjos penkiasdešimtmetį (palyginimui, Varšuvoje nuo idėjos gimimo iki darbų pradžios praėjo 66 m.), o dar bent dešimtmetį truks pasiruošiamieji ir statybos darbai. Svarbu suvokti, kad ateityje transporto problemos tik augs, tad ryžtingus sprendimus būtina priimti jau dabar.
Pasakojimas apie Rennes miesto metropoliteną